خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

۱۲ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل در قزوین پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۰۹

مدیرکل مدیریت بحران قزوین از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دیگر به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته و همزمان با وقوع سیل، دولت ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار به کشاورزانی که از حادثه غیرمترقبه سیل دچار خسارت شده بودند، تخصیص داد که با تشکیل یک هزار و ۴۳۹ پرونده، در نهایت حدود یک هزار حادثه دیده موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی میزان پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده را در مجموع ۱۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی به ازای هر هکتار ۵۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد و با یک سال تنفس به کشاورزان استان قزوین بوده است.

مهدیخانی ادامه داد: با توجه به باقیمانده میزان تسهیلات یاد شده به میزان ۱۲ میلیارد ریال و با موافقت مرکز، ۲۵۰ متقاضی‌دیگر موفق به ثبت‌نام در سایت‌شدند که قرار است این میزان تسهیلات با اولویت کشاورزان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شود.

به گفته وی، در صورت تکمیل کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی، مابقی تسهیلات به سایر کشاورزان واگذار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین همچنین از تمدید سررسید تسهیلات بانکی ۱۸ هزار و ۷۰۰ کشاورز قزوینی به مدت سه سال خبر داد و افزود: کشاورزانی که از محل حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله طی سال‌های گذشته دچار خسارت شده بودند، کارمزد و سود تسهیلاتشان توسط دولت پرداخت و با ابلاغ به بانک‌های عامل نیز سررسید وامشان به مدت سه سال مورد تمدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که سررسید وام آنها اول شهریورماه سال ۹۶ تا اول مهرماه سال ۹۸ بود به ترتیب به سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موکول شده و دولت نیز برای سررسید این میزان تسهیلات بانکی ۱۱۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به بانک‌های عامل داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز