خبرگزاری کار ایران

شکری خبر داد:

ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز عهده دار ساخت نیم ضریح صحن حضرت زهرا (س) در نجف شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۱۲

رئیس‌ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز از ساخت نیم ضریح صحن حضرت زهرا (س) البرز خبر داد و گفت: کارگاه این پروژه که در محمدشهر واقع شده همزمان با عید غدیر خم افتتاح می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سلیمان شکری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این ستاد پولی از مردم جمع آوری نمی‌کند بلکه افراد نذورات و هدایای خود را برای رفع بلا پرداخت می‌کنند، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز عهده دار ساخت نیم ضریح صحن حضرت زهرا (س) در شهر نجف در استان البرز شده است.

وی با یادآوری مشارکت مجمع خیرین حرمساز در این پروژه، تصریح کرد: کارگاه ساخت ضریح در محمدشهر واقع شده و  روز شنبه آینده مصادف با عید غدیر افتتاح می شود.

این مسئول با عنوان اینکه پیمانکاران و هنرمندان البرزی این ضریح را در طول ۲۰ ماه می سازند از مجمع خیرین خاص در ساخت ضریح مذکور، درخواست مشارکت کرد.

وی با عنوان اینکه هزینه ساخت ضریح دولتی نبوده و خیرین تامین می کنند، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات مرمت، بازسازی و توسعه حرم های مطهر اهل بیت (ع) در عراق، سوریه و عربستان را بر عهده دارد.

شکری در ادامه به کمک های انجام شده در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با بهره گیری از ظرفیت موکب هایی که در اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند به یاری آسیب دیدگان کرونا شتافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز ادامه داد: در قرارگاه مواسات و همدلی که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان در حال اجراست ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز سهم موثری در این رزمایش دارد.

احمدرضا عاملی، رئیس مجمع خیرین حرم ساز استان البرز در ادامه این نشست با اشاره به معماری ایرانی بکار رفته در این صحن گفت: مساحت صحن حضرت زهرا (س) در کنار حرم حضرت علی(ع) ۲۲۰ مترمربع بوده و نیم ضریحی که قرار است در فصل مشترک صحن حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) اجرا شود اقدام بسیار ارزنده ای است که در استان البرز انجام خواهد شد.

عاملی با عنوان اینکه صحن حضرت زهرا در نجف اولین پروژه بزرگ ایران در خارج از کشور است، اظهار داشت: مجمع خیرین حرم ساز در استان البرز برای نخستین بار و به عنوان پایلوت در البرز با هدف مشارکت در مرمت و بازسازی اماکن مقدس، فعال شد.

در این نشست خبری که معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهردای کرج نیز حضور داشت از اصحاب رسانه استان البرز به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز