خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

صادرات 471 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از کردستان

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۴۹

رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۱۶۰ میلیون دلار محصول کشاورزی با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته از این استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، محمد فرید سپری گفت: ۴۷۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

سپری افزود: با توجه به ارزش ۲۷۲ میلیون دلاری کل صادرات گمرکات استان در سال جاری، صادرات محصولات کشاورزی سهم ۵۹ درصدی از این آمار دارد.

سپری گفت: با توجه به اینکه دولت آمریکا حلقه تحریم‌ها را علیه کشورمان تنگ‌تر و بر بخش‌هایی از اقتصاد مانند پتروشیمی، معدن و فولاد تحریم‌ها را تسری داده، همین موضوع باعث تمرکز بیشتر بر صادرات بخش کشاورزی شده و افزایش را بدنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: میزان صادرات ۱۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰۶ میلیون دلار بود، حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

سپری تأکید کرد: این میزان صادرات در این مدت بر اساس ارزش وزنی هم با ۴۷۱ هزار تن نسبت به سال گذشته که ۲۲۲ هزار تن بود بیش از ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن اکثر گمرکات مرزی کشور در مقطعی از زمان، باز شدن گمرک باشماق موجب شده تا اکثر محموله‌های صادراتی به کشور عراق از طریق این مرز صادر شود که موجب افزایش جهشی صادرات از گمرکات مرزی استان شده است.

سپری افزود: بر اساس خود اظهاری صادرکنندگان بیش از ۵۶ میلیون دلار شامل ۳۶ درصد از ۱۶۰ میلیون دلار کل صادرات محصولات استان مربوط به تولیدات داخل کردستان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز