خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در دیدار با نماینده استان ایلام:

میدان نفتی چنگوله به پیمانکار واگذار می‌شود/ استفاده از نیروهای بومی در مدیریت پروژه

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۹۵۰

وزیر نفت با بیان اینکه میدان نفتی چنگوله به پیمانکار واگذار شده است، گفت: برای مدیریت این پروژه از نیرو‌های بومی استان ایلام استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در دیدار نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط با شرکت نفت و گاز غرب کشور، معاونت‌های حاضر در ایلام را مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: برای صنایع پایین‌دستی در استان نیز باید به دنبال سرمایه‌گذار باشیم.

در این دیدار نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت‌هایی که از شرکت نفت و گاز غرب کشور در ایلام ایجاد شده صرفا یک ساختمان است، گفت: این معاونین با حق ماموریت به ایلام می‌آیند و عملا هیچ سودی برای استان ندارند.

سارا فلاحی با بیان اینکه مردم ایلام خواهان جدا شدن سهم ایلام از شرکت نفت و گاز غرب کشور هستند، تاکید کرد: در شرکت نفت و گاز غرب کشور باید از مدیران ایلامی استفاده شود، چون اکثر سهم آن متعلق به استان ایلام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فعالیت میدان نفتی چنگوله در سریعترین زمان شروع شود، تصریح کرد: مرحله اول پالایشگاه گاز ایلام تکمیل و مرحله دوم آن نیز آغاز شود و براساس قانون مناطق نفت و گاز خیز وزارت نفت باید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، بخشی از بودجه‌های عمرانی استان را تامین کند.

فلاحی با بیان اینکه کار و فعالیت پتروشیمی دهلران که با نظر مساعد وزیر نفت مجددا مورد توجه قرار گرفته قابل تقدیر است نیازمند توجه بیشتری است افزود: پتروشیمی ایلام و صنایع دیگر حوزه نفت و گاز باید توسط نیرو‌های بومی مدیریت شود و تمام فعالیت‌های آن‌ها در زمینه استخدام و فعالیت‌های دیگر مورد رصد وزیر نفت باشد.

‌وی تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا استان ایلام به هاب صادراتی پتروشیمی که وزیر نفت آن را از آرزو‌های خود مطرح کرده تبدیل شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به وضعیت کارکنان قراردادی «قرارداد مدت موقت» وزارت نفت و ضرورت اعمال ماده ۱۰ برای کارکنان وزارت نفت یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام است و چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد گاز کشور را دارا است.

استان ایلام ۱۷ میلیارد بشکه ذخایر نفتی و ۱۴ تریلیون متر مکعب گاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز