خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان خبرداد:

آغاز طرح حمایت از فعالیت واحدهای صنفی مجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۷۲

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از اجرای طرح حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفی مجاز با پلمب مراکز غیرمجاز دراستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیانکرد:بنا برمــاده ۲ قانون نظام صنفــی مصوب سال ۹۲ با توجه به وظیفه اجتماعی اصناف در فرایند مبادلات اقتصادی، عرضه و تقاضای بازار، استفاده از ظرفیت عظیم این نهاد مدنی برای پیشگیری از بروز بسیاری از جرایم اقتصادی در کشور اثربخش بوده و در کاهش آسیب‌های نظام اقتصادی و اجتماعی مؤثر است.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان افزود: پیشگیری از ایجاد و فعالیت واحدهای فاقد پروانه در صنوف مختلف که با رویکرد حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفی مجاز صورت می‌گیرد در زمره برنامه‌های جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار دارد.

این مقام قضایی اضافه کرد: با توجه به آمار بالای تخلفات صنفی واحدهای فاقد مجوز در استان قزوین از جمله گران‌فروشی و صادر نکردن فاکتور فروش، عرضه کالاهای قاچاق و غیر مجاز و...، نظارت بر حسن اجرای قانون نظام صنفی به ویژه ساماندهی واحدهای فاقد مجوز دارای اهمیت است و با شناسایی این واحدها، بر اساس مفاد قانون نظام صنفی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز