خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح‌های پیشگیری و کنترل حوادث غرقی در منابع آبی شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۴۹

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به خطرات شنا در مخازن آبی به ویژه رودخانه زاینده رود گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به شرایط رودخانه زاینده رود که دارای عمق‌های متفاوت است به هیچ وجه به داخل این رودخانه وارد نشوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص طرح های پیشگیری و کنترل حوادث غرقی در منابع آبی شهر اصفهان اظهار داشت: سهل انگاری و نادیده گرفتن هشدارهای ایمنی و همچنین کم توجهی متولیان موجب بروز حوادث غرق شدگی در سدها، رودخانه ها و منابع آبی می شود. این حوادث در حالی روی می دهد که خانواده ها و جوانان با بی توجهی به علایم هشدار دهنده در حاشیه منابع آبی مبنی بر ممنوع بودن شنا نه تنها جان خود را بلکه جان افرادی که برای کمک به آنها اقدام می کنند را نیز به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در راستای  اقدامات و طرح های پیشگیری و کنترل حوادث غرقی در منابع آبی، رودخانه و آبنماها اقدام به ایمن سازی و نصب تابلوهای هشدار کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد : اجرای اقدامات هشداردهنده و اطلاع رسانی صحیح در مورد مخاطرات شنا و آب تنی در محل مخازن آب و آبنماها و همچنین رودخانه زاینده رود از جمله اقداماتی است که شهرداری اصفهان اجرایی کرده است.

امیری با ا شاره به مخازن آبی متعدد در مجموعه پارک کوهستانی صفه گفت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام هفته در نقاط مختلف پارک کوهستانی صفه و وجود مخازن آب در این مجموعه ساخت و نصب نرده در مکان های خطر ساز در لبه مخازن آب پارک کوهستانی صفه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت و نصب تابلوهای شنا ممنوع در کنار مخازن آب، حوضچه ها، برکه ها و آبنما های سطح شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور هشدار به شهروندان است.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به خطرات شنا در مخازن آبی به ویژه رود خانه زاینده رود گفت: از شهروندان و خانواده های محترم تقاضا داریم با توجه به شرایط رودخانه زاینده رود که دارای عمق‌های متفاوت است و با توجه به دبی آب و جریان گردابی در برخی از نقاط زاینده رود،  به هیچ وجه به داخل این رودخانه وارد نشوند.

وی افزود : همیشه خطرات شنا در رودخانه زاینده رود اطلاع رسانی می شود، اما بسیاری از خانواده ها بدون توجه به هشدارها و تابلو ها وارد حریم و آب رودخانه می شوند که متاسفانه در بعضی از موارد منجر به ایجاد مشکلات جبران ناپذیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز