خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اعلام داد:

ممنوعیت فعالیت مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی اصفهان به مدت یک هفته/برگزاری عزاداری محرم به صورت محدود /سلامت و حفظ جان عزاداران جز شکوه مراسم است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۰۹

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: از چهارشنبه پانزدهم مردادماه به مدت یک هفته همه فعالیت های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در اصفهان محدود و ممنوع اعمال می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی در چهل و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه درباره محرم تصمیمات خوبی گرفته شد ولی لازمه این تصمیمات، مهر نهایی از طرف ستاد ملی است، افزود: پیشنهاد ستاد استانی برگزاری مراسم در مکان‌های روباز و پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه و فضاهای بسته، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین دسته‌جات زنجیرزنی و سینه زنی به صورت متحرک نباشند و به صورت ثابت در مکان‌های مشخص شده که به طور عمده در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌هاست در اختیار این هیات‌ها قرار بگیرد.

غلامی اضافه کرد: زمان برگزاری مراسم به حداقل ممکن حدود ۲ ساعت تقلیل پیدا کند و امسال برپایی ایستگاه‌هایی که ارائه خدمات چای و نذورات را برعهده داشتند ممنوع است و این ایستگاه‌ها تنها به پخش نوای ندا و محرم و محل جمع آوری کمک‌های مردمی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: از توزیع نذورات و غذاهای پخت شده در محل برگزاری مراسم خودداری شود و نذورات به کمک‌های مومنانه تبدیل شود.

وی ادامه داد: امسال شکوه مراسم محرم با شکوه سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و سلامت و حفظ جان عزاداران جز شکوه مراسم است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان تصریح کرد: از ۲۴ شهرستان استان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند بنابراین در هیچ شهرستان وضعیت سفید را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به ممنوعیت و محدودیت فعالیت مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی ادامه داد : از چهارشنبه پانزدهم مردادماه به مدت یک هفته فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها، مهدکودک ها، استخرهای سرپوشیده، سینماها، تئاترها، آرایشگاه های زنانه ، باشگاه های ورزشی، کافه و چایخانه ، باغ وحش، مراکز تفریحی، شهربازی، محدود و ممنوع اعمال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز