خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

صادرات بیش از ۵۰۰ تُن محصولات لبنی نیشابور به کشورهای اوراسیا و روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۷۰

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از صادرات حدود ٢٠٠ تن خامه و ٣۶٠ تن شیرخشک این شهرستان به کشورهای اوراسیا و روسیه خبر داد.

علی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۲۰۰ تن خامه و ۳۶۰ تن شیرخشک از یک کارخانه لبنی که دارای کد صادراتی IR سازمان دامپزشکی است به کشورهای روسیه و اوراسیا صادر شد. 

وی افزود: شیرخام این محصولات از گاوداری های صنعتی تامین شده و از استانداردهای بهداشتی بالاتری برخوردار است، محصولات نیز پس از تولید مورد آزمایشات درخواستی کشور مقصد قرار می‌گیرند و در آنها تمامی فاکتورهای میکروبی و شیمیایی بررسی می‌ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۰ خامه دیگر نیز آزمایشات آن انجام و بزودی به کشورهای اوراسیا صادر خواهد شد، ادامه داد: خواستار این هستیم تا سایر مدیران کارخانه های مواد لبنی نیشابور و زبرخان هر چه سریعتر نسبت به اخذ کد IR اقدام نمایند تا محصولات بیشتری بتوانند صادر کنند. 

سلیمانی اعلام کرد: در نیشابور و زبرخان روزانه حدود ۷۰۰ تن شیر خام تولید می‌شود که بخشی از آن به کارخانه های لبنی سایر استان‌های دیگر ارسال و بخش عمده ای نیز به محصولات لبنی تبدیل و ضمن تامین بازارهای داخل به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان دستورالعمل های بهداشتی  دامپزشکی بیشتری در گاوداری ها رعایت شود محصولات لبنی با کیفیت تری خواهیم داشت. 

رئیس دامپزشکی نیشابور از مدیران گاوداری ها درخواست کرد تا با انجام واکسیناسیون بموقع، تامین خوراک با کیفیت و بهداشتی و انجام تست‌های سل و بروسلوز در پیشگیری از بیماری‌های واگیر و مشترک مشارکت کنند تا تولید محصولات پروتئینی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز