خبرگزاری کار ایران

محمدی مطرح کرد:

البرز روی ریل توسعه پایدار اشتغال گردشگری

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۴۸

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: رشد اشتغال در صنعت گردشگری استان البرز در سال گذشته، از رشد بالایی (حدود دوهزار و یکصد نفر اشتغال مستقیم در حوزه گردشگری) برخوردار بود که امسال نیز سعی بر این است افزایش رشد را در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در خصوص رشد اشتغال در حوزه گردشگری اظهار کرد: اشتغال، درآمد و تفریح از نیازهای اساسی بشر است که تمام اینها در صنعت گردشگری وجود دارد.

محمدی با اشاره به ظرفیت البرز به حیث ظرفیت توانمندسازی اشتغال در حوزه گردشگری گفت: با توجه به چهار فصل بودن استان البرز و وجود آثار باستانی، تاریخی، و طبیعی و استفاده از آن در تمام طول سال رشد گردشگری در آن آسان است و می توان از این طریق به اشتغال پایدار در حوزه گردشگری رسید.

وی افزود: اما این امر منوط به این است که زیرساخت‌های گردشگری همچون راه، اقامتگاه، هتل و مراکز پذیرایی گردشگری بر اساس استانداردهای جهانی فراهم شود.

محمدی تصریح کرد: با تمام این تفاسیر متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در شرایط فعلی(کرونا) گریبانگیر حوزه گردشگری است، تعدادی از اشتغال های وابسته به این حوزه در استان البرز دچار مشکل شده اند که تلاش بر این است تا با کمک تسهیلاتی که دولت در اختیار این بخش می گذارد از این موضوع هم به خوبی عبور کنیم.

عالیترین مقام مسئول در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز به رشد قابل توجه اشتغال در حوزه گردشگری البرز اشاره کرد و یادآور شد: رشد اشتغال در صنعت گردشگری استان در سال گذشته، از رشد بالایی (حدود دوهزار و یکصد نفر اشتغال مستقیم در حوزه گردشگری) برخوردار بود که امسال نیز سعی بر این است افزایش رشد را در این حوزه داشته باشیم.

بخش دیگر سخنان محمدی معطوف به نحوه نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز پذیرایی استان البرز شد که در این باره اذعان داشت: از اوایل اسفند سال 98 کمیته اماکن ورزشی ،فضاهای عمومی و تاسیسات گردشگری با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ، اداره نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل ورزش و جوانان  استان البرز در وزارتخانه تشکیل شد که از همان تاریخ ،کمیته استانی نیز  در قالب تیم های تخصصی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره ورزش و جوانان  کارنظارتی خود را شروع کرده اند.

او همچنین اعلام کرد: در بخش نظارتی نیز برخی NGOهای حرفه ای و تخصصی با هماهنگی  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ضمن بازدید مداوم  ازمراکز و احدهای پذیرایی عملکرد آنان را  به منظور جلوگیری از تخلف در این واحدها  رصد می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: کارها در بخش نظارت به خوبی در شرف انجام است. چرا که این نوع نظارت ها  که  هماهنگ با پروتکل  رعایت خاص بهداشتی است، موجب شده واحدهای پذیرایی گردشگری (دفاتر گردشگری و رستوران‌ها) دغدغه تعطیلی و بیکاری پرسنل را نداشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از اجرایی شدن دستورالعمل سفرهوشمند خبر داد و افزود: سفرهوشمند؛ سفر سلامت است که اجرای این دستوالعمل می‌تواند در بهبود وضعیت سفر ضروری هموطنان موثر باشد.

وی یادآور شد: مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی در مراکز اقامتی و‌ حمل‌ونقل است، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی،  تهیه‌شده  توسط سازمان بهداشت جهانی است.

محمدی اذعان داشت: به موجب این دستورالعمل و رعایت تمام موارد آن از سوی واحدها و تاسیسات گردشگری در استان البرز تاکنون هیچ مشکلی از سوی این مراکز اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز