خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

۱۱ درصد کل مبتلابان به کووید۱۹ کشور اهل فارس هستند/ اختصاص ۱۱۷۰ تخت به بستری بیماران مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برابر آخرین آمارها ۱۱ درصد کل مبتلابان به کووید۱۹ و حدود ۳.۴ درصد از مرگ ناشی از این بیماری در کشور، مربوط به استان فارس بوده است.

به گزارش ایلنا، مهرزاد لطفی در جمع خبرنگاران گفت: شدت میرایی کروناویروس در کشور و برابر آخرین آمارها، ۵.۹ و در استان فارس ۱.۶ بوده و این نشان‌دهنده بهتر بودن شرایط فارس به لحاظ برخورداری از تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص و تاثیرگذاری روش‌های درمانی است.

لطفی با تاکید بر اینکه بخش‌های آی. سی. یو بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پزشکان و پرستاران و کادر فعال در این بخش تخصصی، همواره سرآمد کشور بوده‌اند، گفت: دلیل مهم پائین بودن شاخص مرگ براثر بیماری کرونا به نسبت تعداد مبتلایان در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، همین امر بوده است. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از انستیتو پاستور، اولین آزمایشگاه تست کووید۱۹ را در کشور راه‌اندازی کرد و امروز نیز در مقایسه با سایر استان‌ها، بیشترین میزان تست روزانه را دارد، لذا یکی از دلایل مهم بالا بودن شمار مبتلایان در فارس، شمار بالای تست‌ها و اقدامات منجر به بیماریابی انجام شده در استان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۱۷۰ تخت به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، این امر را یکی از نقاط قوت فارس در مقابله با کرونا دانست و گفت: ایجاد ۹ مرکز ۱۶ ساعته در شیراز و مراکز ۱۶ ساعته شهرستان‌ها، زمینه برای بیماریابی فعال، ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در زمینه انعکاس اخبار و رویدادهای حوزه بهداشت و درمان، خصوصا طی ماه‌های شیوع کروناویروس و با بیان اینکه تاثیرگذاری اصحاب رسانه در شرایط فعلی کمتر از سربازان سلامت نیست، افزود: مهمترین اصل در کنترل اپیدمی‌ها آگاهی رسانی است، چرا که اپیدمی‌ها در ابتدا به دلیل بی اطلاعی حادث می‌شوند.

او ادامه داد: به اذعان مسئولان ارشد وزارت بهداشت، استان فارس و شهر شیراز یکی از استان‌ها و شهرهایی است که مردم همکاری بسیار خوبی با کادر درمان و بهداشت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی و فردی داشته‌اند که این نشان دهنده تاثیرگذاری فعالیت رسانه‌ها در انعکاس اخبار و اطلاعیه‌ها و مطالب آموزشی بهداشتی و درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از همکاری خوب برون بخشی، مجموعه مدیریت ارشد استان، مجموعه درمان، شهرداری و صدا و سیما، اصحاب رسانه، نیروهای نظامی و انتظامی در راستای مدیریت کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت تامین مواداولیه بخش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، سازمان صمت است، نه دانشگاه علوم پزشکی، تاکید کرد که تولید موادضدعفونی کننده با اخذ مجوزهای قانونی و تحت نظارت‌های منطبق با قوانین سخت‌گیرانه قابل انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ایجاد آمادگی برای مقابله با همزمانی احتمالی شیوع آنفلوآنزا و کرونا در فصل پائیز نیز اشاره و خاطرنشان کرد که همراهی مردم قطعا در مقابله تاثیرگذار با افزایش شدت بروز و شیوع این بیماریها تاثیرگذار خواهد بود.

لطفی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا برای موج دوم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده و در این خصوص١٠٠ تخت نقاهتگاهی و تعدادی تخت بیمارستانی پیش بینی شده است، از طرفی بخش مگا آی سی یو بیمارستان شهید فقیهی شیراز با ۲۲ تخت راه‌اندازی شده و طی ماه‌های آینده ۳۰ تخت دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز