خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های گیلان تاکید کرد:

تحقق اهداف سازمانی برای رسیدن یک نتیجه مطلوب در کاهش جمعیت کیفری

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۶۸۹

مدیر کل زندان‌های گیلان بر تحقق اهداف سازمانی برای رسیدن یک نتیجه مطلوب در کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر کل زندان‌های گیلان به اتفاق هیات همراه از زندان لاکان بازدید و بر تحقق اهداف سازمانی برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

محمدی اصل مدیر کل زندان‌های گیلان با حضور در زندان مرکزی رشت ضمن بازدید از نقاط مختلف زندان با حضور در اجرای احکام زندان و بررسی پرونده های قضایی مددجویان، بهره گیری از کلیه مواردی که می‌تواند در راستای کاهش جمعیت کیفری موثر واقع شود را تاکید و ارتباط همسو با مقامات قضایی در جهت تسهیل پرونده های مددجویان را بیشتر از قبل خواستار شد.

وی مددکاری و اجرای احکام را از مجموعه هایی دانست که با خانواده زندانی‌بیشتر ارتباط داشته و می بایست رویه های پذیرش مبتنی بر کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهند.

محمدی اصل در خصوص اینکه در زندان ها نباید فرد گرا باشیم و باید کارگروهی را با سینرژی و هم افزایی  و ایجاد تیمهای منسجم که بتواند در تسهیل نمودن کارهای مددجویان و خانواده ها یشان موثر باشد را به انحای گوناگون داشته باشیم گفت: وظیفه ما این است که نگذاریم خانواده زندانی در زمان تحمل حبس سرپرست خانواده متحمل آسیب نشود، با ورود زندانی به زندان مسئولیت ما بیشتر شده و در قبال او و خانواده اش مسئول هستیم و می بایست تمامی بستر های لازم که می‌تواند برای وی و خانواده اش مهیا سازیم، بررسی‌های پزشکی مقدماتی، روانشناسی، درمان‌های اضطراری، فضاهای مناسب، تامین کافی موارد اولیه موردنیاز زندانی ، دسترسی کامل زندانی به آنچه که قانون مشخص کرده را مهیا و همچنین اقدامات حمایتی را برای وی و خانواده اش برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل زندان‌های گیلان بیان داشت: زمانی که مددجو به زندان ورود کرد ، مددکاری و اجرای احکام نقش‌شان پر رنگ تر شده زیرا زندانیان دارای مشکلات قضایی متفاوت بوده و با اشرافیت کامل به پرونده قضایی و داشتن ارزیابی مقدماتی از مددجویان می تواند نقش مهمی در حبس زدایی و زندان زدایی و کاهش جمعیت کیفر موثر باشد ، و این روند باید ادامه پیدا کرده تا مقدمات بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه مهیا شود.

محمدی اصل در پایان ، اصل شایستگی و رفتار نیکو را که مسئولیت اصلی کارکنان زندان است ، بدون در نظر گرفتن نوع جرم یا مجازات برای زندانی و خانواده وی یکی از بزرگترین موارد در جایگاه زندانبانی برای حفظ کرامت آنان بیان و به سخنان خود پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز