خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کرج مطرح کرد:

انتقاد از واگذاری منابع آبی کرج به پایتخت‌نشینان/ لزوم افزایش حق آبه از سدهای امیرکبیر و طالقان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۶۳۳

رئیس‌شورای شهر کرج با بیان اینکه افت شدید و قطعی مکرر آب به معضلی جدید برای این شهر تبدیل شده است، خواستار توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه‌های جدید به منظور افزایش حق آبه از سدهای امیرکبیر و طالقان شد.

به گزارش ایلنا، اکبر سلیم نژاد اظهار داشت: در شرایطی منابع آبی کرج عمدتاً در اختیار پایتخت نشینان قرار می‌گیرد که اقصی نقاط شهر با معضل جدی افت فشار و قطعی مکرر مواجه هستند و با توجه به شیوع کرونا و گرمای کم سابقه هوا، نیاز مصرفی شهروندان افزایش یافته است و باید برای این مسئله چاره ای اندیشید.

وی افزود: کنترل و مهار روان آبها، استفاده از آب خاکستری و آب باران برای مصارف غیر شرب و اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای مدیریت منابع آبی هستند که عملیاتی شدن آنها را باید از نهادهای مربوطه مطالبه گری کرد، همچنین شهروندان با توجه به قرار گرفتن در فصل تنش آبی باید مسیر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب را در پیش بگیرند.

این مسئول اظهار کرد: تعویض تجهیزات قدیمی و فرسودگی زدایی از شبکه آبرسانی، مدیریت یکپارچه منابع آبی، تقویت منابع آب‌های زیرزمینی، تقویت طرح های آبخیزداری و الزام نهادها به استفاده از آب‌های خاکستری در مصارف غیرشرب به ویژه آبیاری درختان و فضای سبز موضوعاتی هستند که شاید در نگاه نخست بدیهی به نظر برسند اما متاسفانه کم توجهی به این موارد شرایط کنونی را رقم زده است.

سلیم نژاد در پایان کیفیت ضعیف منابع آب آشامیدنی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مطالبه جدی شورای شهر کرج از شرکت آب منطقه‌ای و آبفای استان اقدامات عملی برای توسعه ظرفیت و احداث تصفیه خانه‌های جدید است تا بستر تخصیص حق آبه بیشتر از سدهای امیرکبیر و طالقان فراهم شود و در این راستا آمادگی هرگونه مشارکت برای گذر از شرایط تنش آبی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز