خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بویراحمد خواستار شد:

اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف توسط دولت اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۹۲

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف توسط دولت شد.

به گزارش ایلنا، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و دانش آموزان، اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت علوم پیگیر اختصاص اینترنت رایگان از طریق دولت به دانشجویان باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عدالت در اصلاحیه حق جذب هیئت علمی رعایت نشده و به نوعی استان‌های کمتر برخوردار متضرر می‌شوند تا جایی که دیگر کمتر کسی رغبت برای حضور در دانشگاه‌های استان‌های کمتر برخوردار دارد و ضروری است این مهم مجدد اصلاح شود.

روشنفکر با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از اعضای هیئت علمی در استان‌های کوچک و کمتربرخوردار پیگیر انتقالی به دانشگاه‌ بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در این زمینه چاره اندیشی و حق جذب در استان‌های محروم را افزایش دهد.

وی خواستار فراهم شدن بستر برای ارتباط صنعت و دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: وزارت علوم در زمینه اعمال افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور نیز تدبیری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخذ مجوز رشته‌های مختلف متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ضروری است.

روشنفکر با اشاره به نیمه کاره بودن چندین پروژه عمرانی در دانشگاه یاسوج، ادامه داد: اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها ضروری بوده و انتظار می‌رود وزارت علوم در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: پیشنهاد ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان را در نشست هیئت دولت مطرح و به جد پیگیری می‌کنم که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

منصور غلامی همچنین در زمینه اصلاحیه حق جذب هیئت علمی قول مساعد داد و افزود: برای تامین اعتبار و تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز