خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور به ایلنا خبر داد:

واکسیناسیون رایگان ۲۵۰ هزار طیور روستایی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۸۲

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از واکسیناسیون رایگان ۲۵۰ هزار طیور روستایی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج سازندگی در نیشابور و زبرخان خبر داد.

علی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از نیشابور گفت: طی یک ماه گذشته ۲۵۰ هزار طیور بومی روستاهای نیشابور برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری نیوکاسل با همکاری نیروهای بسیج سازندگی در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان بصورت آشامیدنی و رایگان ایمن شده اند. 

وی افزود: این طرح هم اکنون در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا ٣٠٠ هزار مرغ و خروس و سایر طیور در بخش‌های  شهرستان‌های نیشابور و زبرخان واکسینه شوند. 

وی اظهار داشت: سلامت طیور روستایی از جهت تولیدات مواد پروتیئنی گوشت سفید و تخم مرغ خانگی بسیار اهمیت دارد و وقتی بیماری در طیور روستایی تحت کنترل باشد در مرغداری‌ها صنعتی گوشتی و تخم گذار نیز کاهش خواهد یافت و منجر به افزایش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خواهد شد. 

سلیمانی خاطر نشان کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که بصورت تنفسی گوارشی و عصبی در طیور صنعتی و روستایی دیده می‌شود و علائم آن اسهال، پیچش گردن مرغ‌ها و علائم عصبی می‌باشد و در کبوتر نیز بعلت مشاهده علائم عصبی بعنوان کله گیجا معروف است. 

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور با بیان اینکه در این طرح بسیج زندگی و تعدادی از اعضا اتحادیه مرغ تخم گذار نیشابور مشارکت داشتند، یادآور شد: این طرح با استفاده از واکسن نیوکاسل تولید داخلی موسسه رازی و بصورت رایگان و پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز