خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فرهنگی استانداری خبرداد:

راه‌اندازی مجمع خیرین امنیت ساز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۹۶

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین از راه اندازی مجمع خیرین امنیت ساز طی سال جاری در راستای مشارکت مردم و فعالیت‌های خیریه در حوزه توسعه نظم و امنیت عمومی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در نشست مجمع خیرین استان قزوین اظهار کرد: فعالیت خیرین امنیت ساز می‌تواند در رفع مشکلات انتظامی و امنیتی و ارتقای سطح امنیت استان موثر باشد و این مجمع ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور در سطح ملی شکل گرفته و از این رو برای تحقق آن در استان نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ، خیرین و تشکل‌های مردمی هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری افزود: مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت در جامعه ضروری است؛ بنابراین از ظرفیت خیرین و تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف باید برای تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز استان استفاده شود.

بیدخام تاکید کرد: خیرین امنیت ساز با حمایت‌های معنوی و مالی خود، بازوان توانمند نیروی انتظامی در افزایش آرامش عمومی و توسعه امنیت اجتماعی خواهند بود.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم و مشارکت همه مردم در عرصه‌های مختلف از برنامه‌های مهم دولت به شمار می رود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولت با  پررنگ کردن نقش مردم و واگذری امور از طریق مجامع مختلف همچون مجمع خیرین مدرسه ساز، مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین امنیت ساز به صورت عملی اقدام به این کار کرده است.

این مسئول یادآور شد: مجمع خیرین امنیت ساز وظیفه دارد تا افرادی را که می‌توانند در حوزه تامین امنیت واجد شرایط بوده را شناسایی و پس از معرفی به نیروی انتظامی امنیت مناطق آسیب‌پذیر جامعه را با هماهنگی مراجع انتظامی تامین کند.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری ادامه داد: فعالیت این مجمع نمادی از مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت عمومی است که باید در سطح استان نهادینه شود و زمینه همکاری و تعامل مردم با پلیس افزایش یابد.

در این نشست نحوه تشکیل، اهداف و برنامه‌های مجمع خیرین امنیت ساز استان به طور جامع از سوی نیروی انتظامی استان تشریح شد.

براساس قانون، مجوز مجمع خیران امنیت ساز را نیروی انتظامی باید صادر کند و اعضای آن نیز باید بیش از ۳۰ نفر عضو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز