خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون استاندار از ایلنا استان فارس مطرح شد:

به خاطر شرایط کشور خبرنگاران نمی‌توانند کارشان را به درستی انجام دهند/هزینه‌های اضافی کرونا به کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۲۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه شرایط بحرانی کشور باعث شده تا خبرنگاران و اصحاب رسانه نتوانند هر موضوعی را به اطلاع مردم برسانند افزود: متاسفانه مصلحت های جانبی کشور که در اولویت قرار دارد اجازه نمی دهد این اتفاق رخ دهد

به گزارش ایلنا ظفر افشون در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا استان فارس ضمن تبریک روز خبرنگار از فعالیت این رسانه بازدید کرد و با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی بسیار سخت و دشوار است گفت: در حالی که خبرنگاران به اطلاع رسانی صحیح و درست تعهد دارند اما متاسفانه شرایط کشور به گونه‌ای است که خبرنگاران نمی‌توانند این رسالت را به درستی و شفافی بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مصلحت‌های اصلی کشور بر مصلحت‌های فرعی ارجحیت دارد افزود: بی‌شک در حال حاضر شیوع کرونا باعث شده که کارگران و طبقه کارگران و کشاورزان کار خود را از دست بدهند که این مهم سب شده این قشر شرایط سخت را دشوار‌تر از گذشته بگذرانند و روزهای سختی را تحمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه شیوع کرونا هزینه های اضافی را به کارگران تحمیل کرده، ادامه داد: متاسفانه تحریم کشور و گرانی های ناشی از آن باعث شده که روزگار کارگران به مراتب دشوار‌تر از گذشته باشد.

افشون با اشاره به اینکه شیوع کرونا فشار مضاعفی را بر قشر کارگر وارد کرده است بیان کرد: شیوع کرونا باعث کاهش تولید شده که این مهم سبب شده تا کارگران کارشان را از دست بدهند و در نهایت تمام این عوامل باعث افزایش قیمت محصولات شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه خرید ماسک، مواد ضد‌عفونی و مواد بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کووید 19 باعث شده که هزینه زندگی کارگران بسیار افزایش یابد تصریح کرد: اگرچه کارگران برای رفت و آمد و تردد از حمل و نقل عمومی  اتوبوس شهری، مترو و ..... استفاده می‌کردند اما متاسفانه شیوع کرونا و تعطیلی این بخش باعث شده تا مشکلات عدیده‌ای برای این قشر ایجاد شود.

کرونا استفاده رایگان از فضاها شهری و خدمات عمومی را از کارگران سلب کرد

افشون با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا خدمات عمومی و استفاده رایگان از فضاهای شهری را از کارگران و طبقه محروم جامعه سلب کرد ادامه داد: بی شک شیوع کرونا سبب شده که فشارهای زیادی بر قشر کارگر وارد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه دولت در جهت رفاه کارگران اقداماتی را انجام داده است گفت: اما نباید فراموش کرد که اقدامات دولت مانند توزیع بسته معیشتی در سه الی 4 ماه گذشته نتوانسته چندان تاثیری در زندگی کارگران داشته باشد بطوریکه این اقدامات تنها تسکین دهنده زندگی این قشر است.

برداشت 900 هزار تن گندم در استان

افشون با اشاره به اینکه دولت با توجه به ذخیره و اندوخته ای که دارد به جامعه خدمات ارائه می دهد افزود: برداشت غلات سه برابر نیاز استان از اقدامات مناسب است که تاکنون حدود 900 هزار تن گندم در استان برداشت کردیم که این مهم باعث می شود ضروریات زندگی مردم تامین شود.

وی با اشاره به اینکه دولت بیش از 95 درصد مبلغ غلات به کشاورزان پرداخت شده است افزود: بی شک این مهم از اقدامات قابل توجه دولت به کشاورزان بود.

به خاطر شرایط کشور خبرنگاران نمی‌توانند کارشان را به درستی انجام دهند/هزینه‌های اضافی کرونا به کارگران

افشون با بیان اینکه تاکنون دولت بیش از 2360 میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان تسهیلات قرار داده است ادامه داد: از این رو مقرر شده که دولت به واحد های تولیدی به ازای هر کارگر بیمه شده 16 میلیون تسهیلات با نرخ 15 درصد قرار دهد.

عدم استقبال مناسب واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها از تسهیلات کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس با بیان اینکه متاسفانه واحدهای تولیدی از این تسهیلات استقبال قابل توجهی نداشتند گفت: تاکنون نتوانستیم درصد قابل توجهی از واحدهای تولیدی را برای اختصاص این تسهیلات جذب کنیم که برای حل این مشکل درخواستی را به معاون اول رئیس جمهور ارائه کردیم که مهلت پرداخت این تسهیلات را تا پایان سال تمدید کند.

افشون با اشاره به اینکه اگرچه انتظار ما بر این بود که اکثر واحدهای تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات کرونا ثبت نام کنند اما متاسفانه عواملی مانند عدم پوشش اطلاع رسانی مناسب و فراگیر در سطح استان و پیچ و خم های سیستم بانکی و میزان سود بالا باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس در ادامه با اشاره به اینکه باید بپذیریم که در حال حاضر در آمد نفتی کشور به صفر رسیده است بیان کرد: در نتیجه این مهم سبب شده که اداره کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

افشون در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی استان به دلیل وضع بد اقتصادی توان پرداخت مالیات را ندارند بیان کرد: بی شک نبود در آمد باعث شده که واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شوند.

کرونا فعالیت رسانه ها را چند برابر کرد

در ابتدای این جلسه محمدرضا طاهری سرپرست خبرگزاری ایلنا استان فارس هم با تشریح عملکرد و فعالیت این رسانه در یک سال گذشته گفت: خبرگزاری ایلنا از زمان آغاز فعالیت تیم جدید تاکنون توانسته با بضاعت ناچیزی که در اختیار دارد به مشکلات مردم استان بخصوص کارگران ورود کند و مشکلات آن را به گوش مسئولان استانی و کشوری برساند.

طاهری افزود: مشکلات واحدهای تولیدی و به تبع آن کارگران باعث شد تا فعالیت ایلنا  استان  دو چندان شود و تیم ایلنا فارس با اولویت قرار دادن مشکلات این قشر گزارش هایی را به صورت هفتگی و در موضوعات مختلف انتشار داده است.

سرپرست خبرگزاری ایلنا استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن باعث شد که فعالیت رسانه ها چند برابر شود ادامه داد: متاسفانه در شرایطی که اتفاق‌های غیر منتظره برای کشور رخ می دهد رسانه ها همیشه به عنوان خط مقدم اطلاع رسانی در تمام بخش ها ورود پیدا می کنند تا بتوانند تسهیل کننده امور باشند لذا خبرگزاری ایلنا در فارس هم در این چند ماهی که از شیوع بیماری کووید 19 در جهان و کشور می گذرد به تمام مسائل به صورت مستقیم ورود پیدا کرد و توانست با تهیه گزارش ها در بخش‌های مختلف مشکلات مردم و کارگران را به صورت لحظه به لحظه انعکاس دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز