خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

۱۳۸ اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان وجود دارد/ تسهیل در صدور مجوز بوم‌گردی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، به وجود ۱۳۸ اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه گذشته، مراحل صدور مجوز اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی به مراتب آسانتر از گذشته شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند در نشست با اعضای شورای اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی در مباحث مربوط به میراث فرهنگی، پیشنهاد شده بود تا از ظرفیت شوراهای شهر هم در قالب تفاهمنامه استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، با اشاره به اینکه از طریق این تفاهمنامه می توان در شهرهایی که دارای بافت و ابنیه تاریخی هستند ورود کرد، گفت: از این طریق می توان در شهرهایی که مقصد گردشگری هستند و در حوزه صنایع دستی فعالیتی می کنند کارهای خوبی انجام داد.

وی به وجود ۱۳۸ اقامتگاه بوم گردی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه گذشته، مراحل صدور مجوز اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان با اقدامات صورت گرفته به مراتب تسهیل‌تر از گذشته شده است.

ارجمند با یادآوری اینکه در این بازه زمانی ۳۶ پروانه بهره‌برداری اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان زنجان صادر شده است، ادامه داد: رتبه اول اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استان زنجان به شهرستان خدابنده اختصاص دارد

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از سراهای بازار زنجان به انباری تبدیل شده است، افزود: شهرداری در زمینه ایجاد بازارچه‌های سنتی صنایع‌دستی در سراهای بازار می‌تواند کمک‌حال اداره‌کل میراث فرهنگی استان باشد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، امسال مقرر بود ۲۴ مورد جشنواره در استان اجرا شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، موفق به اجرای این جشنواره‌ها در استان نشدیم.

وی همچنین به موضوع کف‌سازی بازار زنجان هم اشاره کرد و گفت: کف سازی‌ها به دلیل مغایرت با مصالح به کار رفته در یک اثر تاریخی بود به همین دلیل به سنگ تبدیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز