خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

بدهی 300 میلیاردی به پیمانکاران سدسازی در زنجان/حدود 350حلقه چاه با حکم قضایی مسدود می‌شود/ افت 30 متری آب در دشت ابهر

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۰۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه حدود 300میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران سد ها در استان هستیم، گفت: سد تهم 50درصد آب شرب زنجان را تامین می کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، اسماعیل افشاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 250 پروژه هدفگذاری شده در سال جاری با 50 میلیارد اعتبار در سطح کشور، اظهار داشت: سالانه شاهد افت متوسط 71 سانتیمتری آب دشت‌ها هستیم.

مدیرکل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اهمیت مدیریت کشت برخی محصولات با بهره بری بالا در استان زنجان، گفت: ایجاد ارزش افزوده در مدیریت بهینه کاشت محصولات و مصرف آب دارای اهمیت اساسی در استان برای صرفه جویی آب است.

وی، با اشاره به پیگیری اعتبارات سدهای استان زنجان، اضافه کرد: در صورت راه اندازی طرح‌های سدسازی امکان وابستگی در حوزه آب شرب به 50 درصد و صنعت به 60 کاهش می یابد.

افشاری، با اشاره به مدیریت استفاده از آبهای زیرزمینی، ادامه داد: استان داری 15پروژه شاخص دارای اهمیت اساسی در حوزه آب است.

وی، با بیان اینکه حدود 300 میلیارد تومان به پیمانکاران سدها بدهکار هستیم، یادآور شد: سد تهم 50 درصد آب شرب زنجان را تامین می کند.

به گفته مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای  زنجان، سد تالوار یک سد منطقه ای با اشترک سه استان است ، تصریح کرد: آب شرب همدان از آب سد تالوار است و آب شرب شهرستان خرم دره نیز از این سد تامین خواهد شد.

افشاری، با اشاره به فاقد پروانه بودن بالغ بر 5 هزار حلقه چاه در استان از مجموع 15هزار و 500 منابع مجاز آبی ، تاکید کرد: حدود 350 حلقه چاه با حکم فضایی در سال‌جاری مسدود می شود.

وی، همچنین با اشاره به افزایش بارندگی‌های سالجاری میزان آن را مطلوب عنوان کرد و گفت: در سالجاری شاهد افزایش 65 میلیمتری بارش در زنجان بودیم که سالجاری سال تر آبی زنجان بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان اینکه بحران آب 20 ساله زنجان هنوز پا بر جاست، گفت: بحث تخصیص در حوزه سفید رود مسئله سیاسی و امنیتی است که باید با مدیریت آب در خصوص سد سفید رود که مختص 8 استان و جزو سیاست‌های کلان است، برنامه ریزی ملی صورت بگیرد .

افشاری،  همچنین، به افت آب‌های زیر زمینی دشت‌های زنجان اشاره کرد و گفت: در دشت ابهر شاهد افت 30 متری آب را بودیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز