خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبرداد:

اولویت‌های مدیران، حفظ سلامت عزاداران حسینی در قزوین باشد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۸۰

جانشین ستاد کرونای استان و معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: حفظ سلامت عزاداران حسینی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از مهمترین اولویت‌های مدیران استان در مراسم سوگواری ایام محرم و صفر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه با بیان اینکه محرم امسال نسبت به گذشته متفاوت است، اظهار داشت: آنچه داریم از ماه محرم و صفر است و زنده نگه داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها رسالت دینی ما است.

وی بیان کرد: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا عزاداری‌ها متفاوت شده و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: تضمین سلامت عزاداران و مردم در ایام محرم و صفر از مهمترین اولویت‌های مدیران استان باید باشد؛ بنابراین همه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت داده و آن را دقیقاً اجرا کنند.

وی بیان کرد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری از الزامات دیگر است تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

حبیبی گفت: استان قزوین در مجموع در وضعیت زرد قرار دارد و شهرهای قزوین و تاکستان در حالت بحرانی و قرمز هستند که باید نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بیشتر شود تا آسیب‌ها کمتر شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و در این وضعیت باید شاهد کاهش روند بیماری باشیم اما روند ابتلا روبه افزایش است که باید مراقبت‌ها را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: روند صعودی بیماری در استان نگران کننده است و باید مراکز حساس و پرجمعیت که تهدید بیشتری است از جمله نانوایی‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات، بانک‌ها، پایانه‌های حمل و نقل بار و مسافر و بوستان‌ها مورد مراقبت و نظارت بیشتری قرار گیرند تا آلودگی منتقل نشود.

حبیبی گفت: وزارت بهداشت و مراکز درمانی در پی ساخت واکسن برای درمان این بیماری هستند اما متأسفانه تاکنون هیچ دارویی ساخته نشده و تا سال آینده هم امیدواریم واکسن و داروی این ویروس مرموز کشف و ساخته شود.

این مسئول افزود: تا آن زمان بهترین راه پیشگیری فقط زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: دوری از هر گونه اجتماع و برگزار نکردن مراسم و جشن و ترحیم می‌تواند به تضمین سلامت مردم کمک کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: اولویت ما حفظ سلامت مردم است و اگر دستگاهی بخواهد در این راستا تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز