خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون معلولین توانا خبر داد:

برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز امسال کشوری

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۴۲

مدیرعامل کانون معلولین توانا از برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز به صورت کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدرضا هادی‌پور مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آنها جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز همچون سال‌های گذشته به صورت مراسم و جشنواره برگزار نمی‌شود و در فضای مجازی به صورت جشنواره مجازی استعدادیابی و نخبه‌پروری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز تنها محدود به استان قزوین می‌شد بنابراین همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های ما در مورد جشنواره برگزاری آن به صورت کشوری و سراسری بود که خوشبختانه امسال در فضای مجازی به صورت سراسر و کشور برای تمام دانش آموزان قابل دسترس خواهد بود.

مدیرعامل کانون معلولین توانا از دیگر تغییرات جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز به استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته تنها ملاک و معیار جشنواره برای تجلیل از دانش آموزان نمره و معدل آنها بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تمام استعداد‌های دانش آموزان همچون استعداد‌های هنری، ورزشی، علمی و ایده‌یابی و خلاقیت آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هادی‌پور در ادامه بیان کرد: کانون معلولین توانا از بدو تشکیل این سازمان مردم نهاد، تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا از ۲۲ سال پیش جشنواره تجلیل از دانش آموزان ممتاز را کلید زده است.

وی افزود: از همان سال‌های نخست فعالیت کانون توانا با بررسی‌هایی که توسط تیم ارزیابی و کارشناسی کانون معلولین انجام شد متوجه شدیم که دغدغه‌های فرهنگی به ویژه عدم فرهنگ مناسب در خصوص نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت بزرگ‌ترین چالش افراد دارای معلولیت در جامعه است.

هادی‌پور ادامه داد: به همین منظور آموزش و ترویج فرهنگ نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت و آشنایی با دغدغه‌ها و مشکلات آنها مورد توجه کانون توانا قرار گرفت و از آنجایی که در معقوله تغییرنگرش جامعه نسبت به معلولان نگاه بلندمدت داشتیم، تصمیم گرفتیم که بخشی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را روی کودکان و به ویژه دانش آموزان معطوف کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز به صورت جدی در دستورکار کانون توانا قرار گرفت و تا امروز که ۲۲‌مین سال برگزاری آن است ادامه داشته است.

مدیرعامل کانون معلولین توانا تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان اجزای اصلی تشکیل دهنده آینده جامعه اگر از همان سنین کودکی و نوجوانی با مفاهیم معلولیت و نیازهای معلولان آشنا شوند می‌توانند در روند بهبود فرهنگ جامعه و زندگی افراد دارای معلولیت در آینده نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز