خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی اردستان خبر داد:

حمل قاچاق چالش مهم نیروی انتظامی اردستان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۳۴

فرمانده انتظامی اردستان گفت: حمل قاچاق در جاده ترانزیت این شهرستان یکی از چالش‌های مهم برای نیروی انتظامی اردستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده در نشستی با خبرنگاران، اظهارکرد: نیروی انتظامی روزانه درگیر مبارزه با قاچاقچیان است.

وی افزود: قاچاقچیان با استفاده از ظرفیت این جاده نسبت به حمل مواد مخدر، قاچاق کالا و جابه‌جایی اتباع خارجی اقدام می‌کنند، به طوری که نیروی انتظامی روزانه درگیر مبارزه با این افراد است.

هاشمی زاده تصریح کرد: رشد ۸۵ درصدی در کشف انواع مواد مخدر، ۵۰ درصد در کالای قاچاق و ۷۱ درصد در دستگیری اتباع خارجی در پنج ماهه امسال به نسبت مدت مشابه در سال گذشته شاهد این مدعاست.

فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: حضور کارگران فصلی در منطقه از دیگر مشکل‌ها است که موجب افزایش سرقت در روستاهای کم جمعیت و خالی از سکنه می‌شود و از این رو از کشاورزان و بهره‌برداران درخواست داریم، برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود از افراد محلی استفاده کنند.

هاشمی‌زاده با قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی، تصریح کرد: پنج ماهه امسال ۲ هزار و ۶۳۸ تماس با شماره ۱۱۰ برقرار شد که ۴۰ درصد افزایش داشت و در نهایت به تشکیل ۸۹۱ فقره پرونده و ارجاع به دستگاه قضایی منجر شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: بحث درگیری و توهین نیز با آموزش‌ها و کار فرهنگی به ۳۱ مورد کاهش یافته‌ است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ مورد داشتیم.

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی دستگیری کلاهبرداران و تخلفات پیام‌رسان‌ها، گفت: دستگیری ۱۰ گروه از جمله دستگیری سرکرده سارقان مسلح احشام در یکی از استان‌ها با ۱۲ فقره سرقت از جمله اقدام‌های اخیر بوده است.

هاشمی‌زاده در ادامه به کاهش ۱۰ درصدی تصادف‌های درون شهری و برون شهری فوتی و خسارتی اشاره کرد و افزود: ۱۹ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر توقیف و ۱۵۸ نفر نیز در این مدت دستگیر شدند که ۲۰ درصد رشد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز