خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اولویت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۲۲۸

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه در جامعه با فقر مهارتی مواجه هستیم، گفت: علاوه بر فقدان مهارت کافی در بین نیروهای جوان آماده به کار، دغدغه رفع آن نیز کمتر وجود دارد و برنامه ریزی دانشگاه فنی و حرفه ای بایستی با اولویت ترویج فرهنگ مهارت آموزی صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: با عنایت به نقش بی بدیل مهارت در توسعه و ارتقا سطح اقتصادی اجتماعی فرهنگی جامعه می بایست با همگرایی دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دست‌اندر کار این حوزه ، جایگاه مهارت ارتقاء پیدا کند.
 
وی مهارت را یکی از راه های بی بدیل توسعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با شناخت بازار کار، نیروهای متناسب با نیاز بازار را آموزش داده و با پرورش انسان های توانمند، کارآمد و متخصص، در نهایت به توسعه جامعه کمک کنیم.
 
معاون استاندار سمنان به نقش حائز اهمیت شورای مهارت در سطح استان به ریاست استاندار و در سطح کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور اشاره داشت و با بیان اینکه تمامی دستگاه های متولی امر مهارت آموزی و اشتغال استان باید نقش موثر و پر رنگی را ایفا کنند، اظهار داشت: هم افزایی و تجمیع ظرفیت های این دستگاه ها در کنار استفاده از پتانسیل بخش خصوصی درنهایت می تواند به موفقیت مطلوب، افزایش بهره وری ،صرفه جویی در هزینه ها و همچنین برآورده کردن نیاز بازار کار کشور بیانجامد که دانشگاه فنی و حرفه ای در این حوزه نقش موثری خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: قطعا دستیابی به این مهم، نیاز به سند و نقشه راه روشن و مدون دارد که در استان این سند تدوین و به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.
 
منصوری تاکید کرد: امروز با توسعه علم و فناوری های نوین، در جهان عصر دیجیتال شکل گرفته و ما نیز برای توسعه جامعه و کشور باید به سمت تقویت کسب و کارهای دیجیتال گام برداریم و زیرساخت ها را در این حوزه تقویت کنیم که تلاش دانشگاه فنی و حرفه ای استان در راه اندازی نرم افزار بومی آموزش مجازی و کسب رتبه برتر در کشور، در این راستا امری ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
وی افزود: با همگرایی و هم افزایی، ایجاد دغدغه مندی برای مهارت آموزی در متن جامعه و بخصوص نسل جوان، افزایش روحیه خود باوری و اعتماد به نفس آنها همراه با افزایش تخصص و مهارت شغلی، می تواند به موفقیت مطلوب در امر توسعه کشور بیانجامد که البته پیش زمینه این مهم کار ترویجی در تمامی سطوح جامعه توسط دستگاه های متولی امر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین بر تهیه بانک اطلاعاتی اساتید و خبرگان مهارت برای امکان بهره گیری از ایشان جهت گسترش حرف تخصصی تاکید کرد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در پایان با تاکید بر تجمیع ظرفیت ها و اقدامات مشترک در حوزه مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های مرتبط دستگاه های دخیل در این حوزه برای بستر سازی مناسب به منظور مهارت آموزی نسل جوان و نیروی کار در استان، به نقش بی بدیل دانشگاه فنی و حرفه ای استان ابراز امیداواری کرد: با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و دستگاه های اجرایی متولی حوزه مهارت در آینده شاهد ارتقاء هرچه بیشتر سطح مهارت و تخصص جوانان استان باشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز