خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

مشکل ورود پنل‌های خورشیدی به کشور/ غفلت در مورد جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های حوزه انرژی‌های تجدید پذیر

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۱۵۳

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: با وجود تحریم‌ها و محدویت‌های تجهیزات، هزینه ورود پنل‌های خورشیدی به کشور بسیار بالاست و همین موضوع سرمایه گذاری در این حوزه را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی فارس، نادر طیبی در جلسه کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استانداری فارس طرح هایی تهیه شده و این بحث مورد توجه قرار گرفته اما موضوع جذب سرمایه گذار برای عملیاتی شدن این طرح ها مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس گفت: سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه تولید پنل های خورشیدی و زیرساخت های این حوزه به این کمیسیون در اتاق بازرگانی فارس اعلام کنند.

طیبی اظهارداشت: ما در این کمیسیون به دنبال شناسایی سرمایه گذاران برای ارائه این پروژه ها هستیم و علاوه بر اتاق بازرگانی فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز حمایت هایی برای تولید برق خورشیدی، تولید پنل ها و زیرساختهای آن در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهیه شناسایی ظرفیت های استان فارس در حوزه انرژی به تفکیک شهرستان را دردستور کار داریم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار است در شهریورماه جاری جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و تیم اقتصادی دولت در فارس برگزار شود که در این زمینه در حال احصا مشکلات حوزه صنعت و فعالان اقتصادی استان و جمع بندی آنها هستیم.

طیبی عنوان داشت: انتظار داریم فعالان اقتصادی در حوزه انرژی استان مشکلات در حوزه های مختلف از جمله مالیات، تامین اجتماعی، تسهیلات تبصره 18، مسائل بانکی را تا 16 مردادماه جاری به این کمیسیون اعلام کنند.

در ادامه این جلسه نرسی قربان نائب رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: استان فارس موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است و بنظر می رسد نیاز است در یک دوره زمانی مشخص ابعاد اقتصادی پروژه های پتروشیمی و حوزه های مرتبط آن در استان بررسی و مشخص شود.

وی افزود: دراین زمینه اتاق بازرگانی یا کمیسیون انرژی این ظرفیت را دارد تا بررسی اقتصادی مستقل را برای هر یک از طرح ها تهیه و ارائه کند.

قربان با بیان پروژه منطقه ویژه گاز استان فارس ادامه داد: سالها بر روی موضوع ایجاد منطقه ویژه گاز در فارس کار کارشناسی و علمی انجام شده و همت بسیاری در بخش دولتی و خصوصی استان نیز بر راه اندازی این منطقه بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهارداشت: نیاز است موضوع جذب سرمایه گذار برای ایجاد هر چه سریع تر این منطقه در استان مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه آقای عالم پور به ارائه گزارش تخصصی پرسشنامه نفت و گاز توسط کارشناسان بخش صنعت و دانشگاه پرداخت.

وی گفت: بر اساس این پرسشنامه و ارزیابی کارشناسان در خصوص جایگاه انرژی در استان فارس نشان می‌دهد که ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه انرژی در فارس وجود دارد اما این حوزه به دلیل نداشتن حامی جدی در بخش نفت در مجلس و در بخش دولتی استان مغفول مانده است.

عالم پور افزود: با بررسی مباحث توسعه ای دوران های مختلف در کشور می بینیم که بسیاری از استان ها به لحاظ توسعه از فارس عقب تر بودند اما با توجه ویژه به حوزه انرژی توانسته اند دستاوردهای ویژه ای را به دست آورند و عقب ماندگی های خود را جبران کنند.

وی، تدوین نقشه راه انرژی استان با همت کارشناسان مجرب و توجیه مسئولان کشوری در زمینه منافع ملی را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز