خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خبر داد:

اجرای طرح ضربتی مقابله با جانوران موذی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۰۴۶

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با اجرای طرح های مختلف ضربتی مبارزه با موش و با به کارگیری آخرین روش های عملی مبارزه با این جانوران ، جمعیت موش های شهر را کنترل کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، غلامرضا ساکتی ادامه داد: زندگی امروز موش‌ها در شهر اصفهان به دلیل بی‌توجهی‌های برخی شهروندان در رعایت نظافت شهری و فراهم نکردن محیط زیست برای این جونده های موذی است. در این میان شهرداری اصفهان با اجرای طرح های مختلف جمعیت موش های شهر را کنترل کرده و تداوم این موضوع مستلزم همکاری همه شهروندان با توجه بیشتر در در نوع دفع پسماندها است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله جدی با حیوانات موذی از جمله موش ها اظهار داشت: به منظور مبارزه با جوندگان موذی در اصفهان، با تهیه دستورالعمل مبارزه با حیوانات موذی و حتی حیوانات ولگرد در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان اقدام شده که ایجاد 15 تیم مبارزه با جوندگان موذی اقدامی مهم در این باره است.

ساکتی ادامه داد: روش های تدوین شده برای مبارزه با موش های شهر را شامل مبارزه فیزیکی از جمله حذف غذا ، آب و لانه ، مبارزه مکانیکی و استفاده از تله های فلزی همچون استفاده از تله های زنده گیری و تله های چسبی، مبارزه بیولوژیکی، استفاده از خوراک موش و مبارزه شیمایی توسط سموم موش ضد انعقادی مثل سموم پفکی و کیکی ، واکس بلوک ، پلیت و مبارزه تلفیقی که همزمان از روش های مختلفی به صورت تلفیقی در مکان های آلوده استفاده می شود، برشمرد.

وی افزود: : شناسایی محل های آلوده ، شناسایی لانه و علل ایجاد آن، تهیه نقشه پراکندگی موش در معابر یا خیابان ها و جوی ها ، لانه کوبی و مسدود کردن لانه موش ها از جمله اقدامات مهمی است که انجام می شود تا از پراکندگی و رشد جمعیت موش ها پیشگیری شود.

غلامرضا ساکتی تاکید کرد: موش ها مثل سایر موجودات بخشی از اکوسیستم هر شهری هستند و به صلاح نیست تا حذف 100 درصدی آنها اقدام کرد، البته در تمام دنیا کنترل موش ها به سمت کاهش آنها مد نظر است.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده موش می‌توانند مراتب را از طریق سامانه 137 شهرداری اصفهان اعلام کنند تا کارشناسان مستقر در مناطق 15 گانه شهرداری به محل مورد نظر مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی  تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی مناسب به شهروندان بنرهای اطلاع رسانی در سطح معابر نصب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز