خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان:

تلفات رانندگی در استان مرکزی کاهش یافت/ اعلام محورهای پرخطر و حادثه خیز استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۰۱۰

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش 2 درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کهریزی گفت: در 4 ماهه نخست امسال با کاهشی 5 درصدی، 108 تصادف فوتی در جاده های استان رخ داد که در این سوانح رانندگی تعداد 135 نفر جان باختند و میزان کشته شدگان نیز در این سوانح در حدود 2 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به نوع تصادفات منجر به فوت بر اساس کاربری نوع راه توضیح داد: 37 درصد از این تصادفات در بزرگراه ها، 23 درصد در محورهای اصلی، 20 درصد در آزاد راه ها و 20 درصد در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: 69 درصد از سوانح منجر به فوت در تیر ماه مربوط به خودروهای سواری، 16 درصد کامیون ها، 7 درصد وانت بارها ، 5 درصد موتور سیکلت ها ، 2درصد اتوبوس و یک درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی به نقش دیگر سازمان ها در این تصادفات اشاره کرد و گفت: از تعداد تصادفات رخ داده، در 3 تصادف منجر به فوت، 12 مجروح در3 فقره تصادف جرحی و در 3 تصادف خسارتی اداره راه راهداری و حمل و نقل جاده ای و 6 نفر فوتی در یک فقره تصادف فوتی و یک مجروح در یک تصادف جرحی اداره راه و شهرسازی 2 نفر متوفی در یک تصادف فوتی و یک مجروح شرکت احداث و نگهداری آزاد راه ساوه – همدان و یک فقره خسارتی مربوط به بنیاد مسکن است.

سرهنگ کهریزی  با تشریح بیشترین تصادفات فوتی در جاده های استان گفت:‌ آزاد راه ساوه - همدان ، محور اراک- قم ، محور فرمهین - اراک ، آزاد راه ساوه - تهران ، محور ازنا، محور زالیان، محور اراک - توره، محور دلیجان- اصفهان ، محور بوئین زهرا و ... از محورهای مواصلاتی استان بودند که بیشترین سوانح رانندگی منجر به فوت در 4 ماه امسال در این مکان ها رخ داده است.

وی ادامه داد: ‌52 درصد از سوانح فوتی دراین بازه زمانی بر اثر واژگونی وسیله نقلیه ،34 درصد برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 8 درصد وسیله نقلیه با موتورسیکلت، و 6 درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

این مقام مسئول با بیان بیشترین علت وقوع سوانح رانندگی در یک ماهه اخیر گفت: ‌63 درصد از تصادفات منجر به فوت در این مدت به علت عدم توجه به جلو، 20 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 8 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 3 درصد رعایت حق تقدم عبور، یک درصد ورود ناگهانی به سطح راه، و 5 درصد مربوط به دیگر علت ها بوده است.

سرهنگ کهریزی خاطر نشان کرد: 62 درصد از متوفیان تصادفات در این بازه زمانی در صحنه تصادف جان باختند و 38 درصد دیگر بعد از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: ‌75 درصد از جان باختگان سوانحه رانندگی در تیرماه مرد و 25 درصد زن بوده‌اند و همچنین 42 درصدی از کشته شدگان سرنشینان خودرو، 44 درصد رانندگان خودرو، 9 درصد راکبان موتورسیکلت و 5 درصد عابران پیاده بوده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: 63 درصد از تصادفات فوتی در این مدت مربوط به پلاک های غیربومی و مابقی مربوط به پلاک های بومی است.

در 4 ماه نخست امسال 14 میلیون 633 هزار و 344 تردد وسیله نقلیه در جاده های استان ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز