خبرگزاری کار ایران

قنات جهانی قصبه گناباد ساماندهی و بازپیرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۸۰

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ساماندهی و بازپیرایی قنات جهانی قصبه گناباد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر در این خصوص افزود: اعتبار اختصاص یافته در این سفر۳۰ میلیارد ریال بوده که برای اجرای طرح و برنامه ها تامین شده است.

وی ادامه داد: تکمیل و استحکام بخشی ورودی شماره دو، طرح پایش آب قنات قصبه با مشارکت مجتمع آموزش عالی گناباد، احیا و بازپیرایی کوچه باغ محور گردشگری قنات قصبه با مشارکت شهرداری گناباد، استحکام‌بخشی، مرمت و احیای آب‌انبار قلعه کاخک با مشارکت شهرداری کاخک، مرمت برج و حوضخانه فخزاده، مرمت و بازپیرایی کوچه باغ حیاطا واقع در محور گردشگری قنات از مهم‌ترین اقداماتی  است که از محل این اعتبارات انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که جلب مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد گفت: شهرداری‌های گناباد و کاخک و مجتمع آموزش عالی گناباد در این برنامه مهم میراث‌فرهنگی مشارکت خواهند کرد.

مکرمی فر افزود: اعتبار تامین شده و تخصیص یافته برای قنات جهانی قصبه گناباد مبلغ هفت میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: قنات جهانی قصبه گناباد هر ساله میزبان حدود ۷۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا بازدید کنندگان آن با کاهش مواجه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز