خبرگزاری کار ایران

آخوند زاده مطرح کرد؛

اشتغال بیش از ۲ هزار نفر از جوانان جویای کار تایباد در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۷۹

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد گفت: با فراهم شدن زمینه صادرات انواع کالا به سمت افغانستان افزون بر ۲ هزار نفر از جوانان جویای کار این شهرستان به صورت مستقیم در این کانون اقتصادی مشغول به کار شده اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین آخوند زاده مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد در بازدید استاندار خراسان رضوی از گمرک مرزی دوغارون گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار گرفته است و نقش به سزایی در صادرات انواع کالا به سمت این کشور و بازارهای هدف آن دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۵ شرکت بازرگانی، حمل و نقل، تخلیه و بارگیری و شرکت های خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فعال است و با فراهم شدن زمینه صادرات انواع کالا به سمت افغانستان افزون بر ۲ هزار نفر از جوانان جویای کار این شهرستان به صورت مستقیم در این کانون اقتصادی مشغول به کار شده اند.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد گفت: هم اکنون روزانه ۳۰۰ کامیون ترانزیت حامل انواع بار صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به سمت کشور افغانستان بارگیری و ۱۸۰ کامیون خالی از سمت این کشور وارد این منطقه می شود.

آخوندزاده افزود: انواع مصالح ساختمانی، آهن آلات، مواد غذایی و انواع سوخت از مهمترین اقلام صادراتی به سمت کشور افغانستان است و رونق فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون باعث پویایی و زمینه فراهم شدن اشتغال در ولایت های مختلف افغانستان شده است.

در ادامه سفر سر زده استاندار خراسان رضوی به مرز دوغارون، علیرضا رزم حسینی از کارگاه تجهیز شهرک انرژی، بازارچه مرزی، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، سالن ملاقاتهای مرزی و پاسگاه ایست و بازرسی ۱۷ شهریور مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز