خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور مطرح کرد؛

۲۵ واحد تولیدی کشاورزی نیشابور مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۷۱

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در این شهرستان ۲۵ واحد تولیدی کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کسب و کارهای زیان دیده از شیوع کرونا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در بخش کشاورزی کمترین تعدیل نیرو را داشته‌ایم، افزود: در واحدهای تولیدی به‌رغم خسارت در زمان شیوع بیماری کرونا نیرویی تعدیل نشده، از ٢۵ واحد تولیدی کشاورزی، تعداد ۱۹ واحد مرغداری، گوشتی و مابقی گل و گیاهان زینتی بوده‌اند که مشمول دریافت تسهیلات شدند. 

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه امسال سال جهش تولید است اظهار داشت: در سال جاری ۱۰۵ طرح با یک هزار و ۲۲۰ عنوان اقدام عملیاتی در چارچوب شعار سال جهش تولید در جهاد کشاورزی و راستای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و شناسایی و به کارگیری ظرفیت واحدهای خالی تدوین شده است.

وی ادامه داد: این برنامه با همراهی و حمایت تشکل‌های کشاورزی در حال اجرایی شدن است که در این راستا تغییر الگوی کشت، کشت محصولات کم آب بر، دانه های روغنی و تولید گوشت سفید به طور جدی در نیشابور در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: کشت نشایی و گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی نیشابور برای افزایش سطح بهره‌وری و تامین‌ نیازهای شهرستان است.

فرهمند راد گفت: کشت‌چغندر قند به صورت پائیزه برای استفاده بهتر از آب باران و افزایش تولید و همچنین افزایش کشت دیم برای تامین نیاز جامعه از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه در بخش کشت گندم میزان تولید به ازای هر متر مربع یک کیلوگرم است که باید افزایش یابد در ادامه اعلام کرد: ترویج کشاورزی قراردادی از دیگر برنامه هایی است که موجب کاهش دغدغه کشاورزان برای شناسایی بازار و فروش محصولات می‌گردد که با کمک شرکت‌های تعاونی کشاورزی نیشابور در حال ترویج است.

فرهمند راد با اشاره به اینکه فرهنگ تولید و مصرف محصول سالم از دیگر برنامه های این اداره است و از ابتدای امسال حدود ۳۰ درصد این برنامه‌ها عملیاتی شده است، تصریح کرد: سیستم اداری جهاد کشاورزی نیشابور در کلیه شاخص‌های تعریف شده طی ۶ سال گذشته توانسته جایگاه برتری در سطح استان کسب کند.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: طی سال‌های اخیر با توجه به سودآوری تغییر کاربری اراضی برای جلوگیری از مشکلات بعدی برای شهروندان باید مطلع شوند که خارج از محدوده شهری و بافت روستایی اجازه ساخت و ساز داده نمی شود، ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و گشت‌های بازرسی پیگیری و به طور جدی برخورد خواهد شد.

فرهمند راد افزود: فاصله میزان تولید برترین‌های بخش کشاورزی با سایر کشاورزان چندین برابر است و برای پر کردن این خلاء باید دانش و فناوری کافی به بدنه کشاورزان از طریق دوره‌های آموزشی منتقل گردد تا شاهد تغییر رفتار کشاورزان و افزایش ظرفیت تولید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی و بازار دام از مهمترین برنامه های این اداره در نیشابور بوده همچنین مجتمع گلخانه‌ای که جزو طرح‌های شاخص در سطح استان است به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه پساب فاضلاب برای تولید هیچ‌کدام از محصولات کشاورزی در شهرستان استفاده نمی‌شود گفت: اداره آب و فاضلاب شهری با مجوز و شاخص های محیط زیست قراردادی با تعدادی از کشاورزان برای تولید محصولات علوفه ای مانند جو و ذرت علوفه ای منعقد کرده است. 

فرهمند راد ادامه داد: اینکه در شهرستان آبیاری فاضلاب داشته باشیم که محصولات مستقیم به مصرف انسان برسد نداریم و می‌توان به صراحت اعلام کرد در نیشابور بهترین و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز