خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان خبرداد:

پوشش بیمه اجتماعی روستایی برای ۱۶۰۰ خانوار قزوینی

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۷۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین از پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای ۱۶۰۰ خانوار در استان قزوین از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید رضایی با اعلام این خبر گفت: حداقل سهمیه استان برای تحت پوشش قرار دادن خانوارهای جدید در بیمه اجتماعی برای سال جاری ۲ هزار و ۶۴۹ خانوار و حداکثر سه هزار و ۹۷۴ خانوار است.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری به حداکثر سهمیه اختصاص یافته به استان برای تحت پوشش قرار دادن خانوارهای جدید دست پیدا کنیم.

رضایی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قزوین در پیشبرد اهداف خود برای افزایش خانوارهای بیمه شده موفق عمل کرده و ماه گذشته رتبه نخست کشور را از این حیث به خود اختصاص داد، بیان کرد: براساس برنامه ابلاغی در سه ماهه اول امسال ۳۹۷ خانوار و در سه ماهه دوم نیز ۶۳۶ خانوار را باید تحت پوشش قرار می دهیم که در هر ۲ مورد بیش از ۱۰۰ درصد تحقق عملکرد داشتیم.

وی یادآور شد: ۱۰۲ هزار خانوار در استان قزوین برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واجد شرایط هستند که از این تعداد تاکنون ۳۸ هزار خانوار بیمه شده اند.

 صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی به منظور  پوشش اقشار جامانده از بیمه اجتماعی تشکیل شد.

این صندوق یکی از صندوق‌های سه گانه دولتی بازنشستگی به شمار می رود که به ارائه خدمات بیمه اجتماعی به روستاییان و شهروندان شهرهای کوچک می پردازد.

نرخ ۱۵ درصدی پرداخت حق بیمه در برابر سایر صندوق های بیمه ای که ۲۰ تا ۳۰ درصد است، از امتیازات این صندوق به شمار می رود.

پرداخت مستمر بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان از جمله مزایای عضویت در این صندوق به شمار می رود.

حداقل و حداکثر سن افراد برای عضویت در این صندوق ۱۸ و ۵۰ سال سن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز