خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبر داد:

۲۰ درصد بیماران بستری کرونایی در مشهد مسافران هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۹۳۶

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مبتلایان و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ بین افراد غیربومی بستری در بیمارستان‌های کلانشهر مشهد رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمیدرضا رحیمی در این خصوص افزود: مشهد در وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا قرار دارد، بنابراین به هیچوجه مقصد مناسبی برای سفر نیست. هم‌اینک دست ‌کم ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های ویژه کرونا را در مشهد افراد غیربومی ساکن دیگر استانها و شهرستانهای کشور تشکیل می‌دهند که در این شرایط شوربختانه مصلحت سلامتی خود را ندیده گرفته و به مشهد سفر کرده‌اند.

مسئول اطلاع‌رسانی پیرامون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد این دسته از بیماران را مبتلا به ویروس کرونا پیش از ورود به مشهد یا ابتلای به آن هنگام حضور در این شهر ذکر و بیان کرد: برخی از مبتلایان غیربومی به ویروس کرونا، در مشهد جان خود را از دست می‌دهند لذا پیکر آنها با تدابیر خاص و آمبولانس‌های ویژه به زادگاهشان در خارج از مشهد و خراسان رضوی منتقل می‌شود. 

وی بر لزوم حیاتی رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع، زدن ماسک به صورت و اجتناب از سفرهای غیرضروری" برای مهار و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ تاکید و بیان کرد: همه دست‌اندرکاران امور بهداشتی درمانی و خادمان سلامت بطور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند. 

رحیمی گفت: با این وجود، شرط موفقیت خادمان سلامت در جبهه مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری و همراهی مستمر مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز