خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان:

۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در قزوین پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۹۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کمک به جبران خسارت کرونا به متقاضیان واجد شرایط در استان قزوین توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی در نشست کمیته رصد تسهیلات کرونا در استان قزوین که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری‌ برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان به متقاضیان این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در استان پرداخت شده و انتظار می‌رود با تلاش دستگاه‌های اجرایی روند پرداخت ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گفته مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات کمک به جبران خسارت کرونا با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در استان تشکیل شد.

گروسی با بیان اینکه جذب اعتبارات تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا یک فرصت مناسب برای احیای کسب و کارهای خرد و همچنین کمک به واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خسارت دیده است، افزود: با توجه به وضعیت مالی بد آسیب‌دیدگان از کرونا، قابل پذیرش و بخشش نیست که اعتباری در این زمینه از استان قزوین برگشت بخورد و جذب نشود.

وی با بیان این که تاثیر شیوع کرونا در حوزه اقتصادی به صورت زنجیروار بوده و همه بخش‌ها را متاثر کرده است، گفت: در این شرایط سخت، دولت منابعی را در قالب پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به منظور تقویت و حمایت از مشاغل اختصاص داده است که یک فرصت و امتیاز برای حفظ و تقویت اشتغال استان است و باید نهایت تلاش خود را برای جذب این منابع به کار گیریم.

این مسئول ادامه داد: به محض اینکه مهلت ثبت نام تمام شود و نتوانیم به اندازه سهمیه خود از این تسهیلات حمایتی استفاده کنیم، استان‌های دیگر می‌توانند از سهمیه تسهیلات استان قزوین برداشت کنند.

 مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه جدید به صاحبان مشاغل دارای بیمه‌ خویش فرمایی و خود اشتغالی مبلغ ۶ میلیون تومان و به شاغلان مورد تایید دستگاه های ذیربط هشت میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

گروسی افزود: این تسهیلات با بازپرداخت ۲ ساله و بهره ۱۲ درصد به متقاضیان واجد شرایط در ۱۴ رسته شغلی پرداخت خواهد شد و سه ماه دوره سکون و خواب دارد.

وی تاکید کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی پرونده‌ها را به موقع بررسی نکرده و به بانک ارائه نکنند، این اعتبار از استان بر می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز