خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبرداد:

افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان زنجان در سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۸۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان این استان زنجان در سال تحصیلی جدید گفت: استان زنجان ۲۰۰ هزار دانش‌آموزان دارد و ۱۵ هزار معلم تحصیل دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابراهیم رفیعی در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان را خواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان در شهرستان زنجان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از ساختمان‌های آموزشی در شهر زنجان و ۷۰ درصد ساختماهای آموزشی در روستاها است.

این مقام مسئول به مشکل وجود مدرسه در شهرک‌های حاشیه نشین گلشهر کاظمیه، پونک و الهیه اشاره کرد و گفت: در خصوص لباس فرم مدرسه هم نیازی نیست که خانواده ها نسبت به تهیه لباس فرم اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: شهریه ثابت مدارس غیرانتفاعی باید پرداخت شود ولی شهریه متغیر تا زمانی که مدارس بازگشایی نشده اند نباید پرداخت شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی منوط به وضعیت کرونا است و عدالت آموزشی برای تمام دانش آموزان اجرا می شود.

در ادامه معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان به سرانه اردوگاه دانش آموزی در کشور به میزان ۴.۵ مترمربع اشاره کرد و گفت: این رقم در استان زنجان ۲.۵ سانتیمتر است.

جعفر گنج خانلو به وضعیت اردوگاه دانش آموزی امام خمینی (ره) زنجان اشاره کرد و گفت: این اردوگاه پذیرایی اردوی راهیان نور هم است ولی فضای مناسبی ندارد و این درشان شهر شو و شعور حسینی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد ۴۷۶ پایگاه اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد و گفت: فعالیت این پایگاه‌ها به صورت فضای مجازی است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت سطح دانش علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان از اهداف برگزاری این طرح است و رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت مهارت محوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز