خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خبرداد:

پیگیری مدیریت بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در قزوین/ تولید حدود ۹۱۲ تن پسماند در بیمارستان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۸۶۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پیگیری مدیریت بی خطرسازی پسماندهای پزشکی ۳۷۶ مرکز درمانی در شهرستان قزوین،البرز و تاکستان با جدیت بیشتر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۶ بیمارستان در استان قزوین وجود دارد که در چهار ماهه نخست امسال حدود ۹۱۲ تن پسماند در بیمارستان‌های این استان تولید شده که از این میزان ۳۰۵ تن پسماند عفونی، ۱۴ تن تیز برنده، ۲ تن  اعضا و اندام قطع شده و مابقی پسماند عادی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌های استان قزوین نسبت به بی خطرسازی پسماندهای‌عفونی اقدام می‌کنند که روش بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی در تعدادی از بیمارستان‌ها به روش شیمیایی است.

عباس نژاد یادآور شد : بر اساس مصوبات آخرین کارگروه استانی پسماند، دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین متعهد شده است تا ظرف مدت یک ماه کاری نسبت به جایگزینی روش شیمیایی با اتو کلاو و هیدرو کلاو اقدام کند و این موضوع مورد پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه های نظارتی است و باید طبق برنامه زمانبندی شده تحقق یافته و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص هیچگونه احمالی را نخواهد پذیرفت.

وی افزود : نقل و انتقال پسماندها در این استان از طریق سامانه جامع کشوری محیط زیست انجام می شود.

این مسئول بابیان اینکه بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه با تولید کننده پسماند است، بیان کرد : تولید کنندگان می توانند نسبت به انتخاب مدیریت اجرایی مورد تایید سازمان محیط زیست از طریق سامانه اقدام کنند.

به گفته عباس نژاد بیمارستان های استان قزوین موظف هستند نسبت به ثبت نام در سامانه و درخواست نقل و انتقال پسماندهای دارویی و شیمیایی از طریق سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز