خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۹ شرکت تعاونی در اجرای طرح‌های آبخیزداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۷۹۴

۹ شرکت تعاونی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در اجرای طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: ۲۹ شرکت تعاونی در زمینه منابع طبیعی در استان قزوین وجود دارند که از این تعداد ۹ مورد تایید صلاحیت شده و رده بندی یک و ۲ دارند.

زهرا احمدی افزود: شرکت‌های تعاونی تایید صلاحیت شده براساس قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از امتیازاتی در واگذاری طرح های آبخیزداری بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی در روستاها مستقر بوده و محدوده کاری آنها از یک یا چند روستا تا گستره یک شهرستان را دربر می گیرد اظهار داشت: این شرکت ها در اجرای طرح‌هایی نظیر بذرپاشی، نهال کاری و جنگل بانی، آبیاری درختان در اراضی ملی و ساخت بندهای کوچک مشارکت دارند.

این مسئول گفت: توانمندسازی تعاونی ها و اشتغالزایی برای جوامع محلی از جمله اهداف واگذاری طرح های آبخیزداری به شرکت های تعاونی منابع طبیعی به شمار می رود.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع آب و خاک،اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری از سوی شرکت های تعاونی مستقر در نقاط روستایی، هزینه این طرح ها را کاهش می دهد و به شکل غیرمستقیم در توسعه روستاها و رونق اقتصادی این مناطق ایفای نقش می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز