خبرگزاری کار ایران

فرماندار دلگان به ایلنا خبر داد:

خسارت 2 میلیاردی تند باد به شهرستان دلگان/ قطع برق 8 هزار مشترک/ طوفان خسارت جانی نداشت

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۷۷۵

فرماندار دلگان گفت: تندباد روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان حدود 2 میلیارد ریال به زیر ساخت های این شهرستان خسارت وارد کرد اما خوشبختانه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تندباد شدیدی با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت روز شنبه، دلگان در غرب این استان را درنوردید که طبق اعلام سازمان هواشناسی استان، وزش این تندباد بر اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفتی شدید هوا روی داده که بر اساس گزارش‌ها در برخی مناطق منجر به بروز خسارت نیز شده است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت : شنبه شب بر اثر وقوع طوفان و تند باد که با رعد و برق ، صاعقه و باران همراه بود خسارات زیادی برای شهرستان دلگان به همراه داشت.

فرماندار دلگان اظهار داشت : این تند باد حدود ساعت 21 شنبه شب به وقوع پیوست و طبق اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد 126 کیلومتر بر ساعت بود و سرعت بسیار زیاد و غیر قابل انتظاری داشته که در پی آن  تعداد 12 تیر برق در شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان آسیب دیده و تعداد زیادی درخت سقوط کرده است.

وی اذعان داشت : بر اثر شدت تند باد، تعداد زیادی از سایبان مغازه ها بر زمین افتاد و چند خیابان به علت سقوط تیر برق و سایبان ها مسدود شد که از همان ساعات اولیه نیروهای شرکت برق برای اصلاح کابل های برقی که بر زمین افتاده و احتمال ایجاد خطر برای رهگذران را در پی داشت، اقدام کردند.

فرماندار دلگان افزود : برق 3 هزار مشترک بر اثر سقوط تیر برق و افتادن کابل‌های برق قطع شده بود که نیروهای اداره برق در قالب 3 اکیپ مشغول به کار شدند و تا حدود ساعت 23.30 شنبه برق این مشترکین وصل شد و حدود 300 مشترک باقی ماندند که تا پایان روز یکشنبه مشکل این مشترکین هم رفع شده است.

وی گفت: وزش این تند باد در بخش مرکزی شهرستان دلگان حدود 2 میلیارد ریال خسارات به همراه داشته است. 

شجاعی گفت : در بخش جلگه چاه هاشم هم عملیات تیرکوبی و اتصال دوباره برق در دست اجراست که به علت پراکندگی منطقه دلگان و حجم وسیع خسارت و شدت طوفان این اتصال کمی با تاخیر انجام شد اما نیروهای شرکت برق در حال کار هستند و بزودی مشکل این مشترکین هم رفع خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در این طوفان واحدهای مسکونی خسارت ندیده اند و طوفان هیچگونه خسارت جانی نداشته است اما تعدادی از منازلی که سقف ایرانیت داشتند سقف های‌شان آسیب دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز