خبرگزاری کار ایران

رجبی خبر داد:

کسب رتبه نخست اشتغال قوچان توسط اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۳۲

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان از کسب رتبه نخست اشتغال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جواد رجبی در این باره افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در این شهرستان برای ۱۷۹ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 700 هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعال هستند، ادامه داد: این هنرمندان در کارگاه‌های هنرهای ‌سنتی و صنایع‌دستی مانند چارق ‌دوزی، نمدمالی، گلیم ‌بافی، پوستین ‌دوزی، تلفیق گلیم و فرش، میناکاری و... فعالیت می‌کنند.

رجبی با اشاره به اشتغالزایی بخش اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: موافقت اصولی 11 اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان قوچان صادر شده که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این بخش زمینه اشتغال بیش از 30 نفر به صورت مستقیم و حدود50 نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده این اداره رتبه اول ایجاد اشتغال در قوچان را کسب کرد و در جلسه کارگروه مهارت شهرستان توسط مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان و فرماندار شهرستان از تلاش‌های مدیریت و پرسنل این اداره تقدیرشد.

رجبی خاطر یادآور شد:این موفقیت با تلاش و همراهی پرسنل و کارکنان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان محقق شد، با همین دلیل در جلسه‌ای جداگانه با اهدای لوح تقدیر از تلاش این همکاران قدردانی شد.

شهرستان قوچان که در فاصله حدود 125 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد، دارای 147 اثر تاریخی، طبیعی، تپه و محوطه شناسایی شده است که 50 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز