خبرگزاری کار ایران

همتی خبر داد:

عاملان مصدومیت محیط‌بان پارک ملی تندوره به زودی محاکمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در عیادت از محیط‌بان مصدوم پارک ملی تندوره در بیمارستان گفت: ضاربان این محیط‌بان به زودی محاکمه خواهند شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی در دیدار با محیط‌بان درگزی که روز گذشته هنگام دستگیری متخلفان شکار و صید در پارک ملی تندوره از سوی آنها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستانی در مشهد منتقل شده بود، ضمن پیگیری روند درمان محیط بان، دقایقی را با وی به گفتگو نشست و از جانفشانی این محیط بان تجلیل کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با ابراز تأسف از این پیشامد ناگوار که حاصل نابخردی و بی رحمی متجاوزان حیات وحش بوده و اینگونه جان یک محیط بان مخلص را که برای حراست از امانات ارزشمند الهی در طبیعت سینه سپر کرده در معرض تهدید قرار می دهند، گفت: این نخستین بار نیست که محیط بانان پرتلاش استان در راه عقاید انسانی و الهی خود اینگونه صدمات جسمی و روحی را از سوی اشرار و غارتگران حیات وحش به جان می خرند و پس از آن نه تنها دست از حراست از مخلوقات بی زبان خداوند بر نمی دارند که هر بار با انگیزه و عشق بیشتری برای حفظ آرامش زیستگاهی به عرصه های طبیعی استان قدم می‌گذارند.

این مقام مسئول ضمن آرزوی بازگشت سلامتی به محیط بان فداکار عظیم دانشور تصریح کرد: خوشبختانه عاملان این پرونده ازسوی یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری پلیس آگاهی همان روز حادثه شناسایی و دستگیر شدند و بزودی در مراجع قضایی محاکمه خواهند شد و این اداره کل نیز به طور جدی پیگیر روند حقوقی و قضایی این پرونده خواهد بود. 

روز گذشته دو شکارچی متخلف درحالی محیط بان پارک ملی تندوره را مورد ضرب و شتم قرار دادند که لاشه دو رأس قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه را با موتور سیکلت حمل می کردند.

محیط بان عظیم دانشور دراین حادثه به شدت مجروح و به دلیل شکستگی دنده و دست و برای درمان و مراقبت های پزشکی به بیمارستانی در مشهد منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون حال عمومی این محیط بان مساعد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز