خبرگزاری کار ایران

از سوی منطقه آزاد قشم انجام شد؛

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۳۳۵

در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر تقویت همکاری ها در زمینه های دریایی، بندری و گردشگری در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک تاکید و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی رضا محمدی کرجی را ن در جریان سفر به جزیره قشم با حمید رضا مومنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم دیدار و طرفین پیرامون توسعه همکاری های مشترک در حوزه دریایی، بندری و گردشگری به بحث و گفت و گو پرداختند.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم در این دیدار با بیان اینکه ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران و گردشگران که وارد جزیره قشم می شوند اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم است،اظهار کرد: با توجه به اینکه 95 درصد از مسافران از بنادر پل، لافت و بندر شهید ذاکری به قشم سفر می کنند،  با جدیت به دنبال تقویت زیرساختها، توسعه خدمات رفاهی  و انجام مسئولیت های اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر  گردشگران هستیم.

حمیدرضا مومنی افزود: در مقام مقایسه با نگاهی به وضعیت بنادر مسافری و گردشگری قشم می توان مشاهده کرد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته که برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم  و البته  نقش سازمان بنادر ودریانوردی در این حوزه بسیار موثر بوده است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ورودی های جزیره اولین محلی هستند که مورد قضاوت مسافران و گردشگران واقع می شوند، بیان کرد: با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند مبلغی بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی به عنوان مبادی ورودی و خروجی جزیره تامین شده که مطالعات آن به اتمام رسیده،  نظرات کارشناسی  و فنی مسئولین بنادر قشم نیز لحاظ شده است.

وی افزود: عملیات اجرای این پروژ ها بزودی آغاز می شود و بنا داریم تا اواسط سال آینده این سه پروژ به بهره برداری برسد.

مومنی با اشاره  به دو بندر تجاری  بهمن و کاوه، خاطر نشان کرد: ظرفیت های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم ایجاد شده که این آمادگی وجود دارد در صورت لزوم از امکانات بنادر بهمن و کاوه همسان با بنادر تجاری مرکز استان  استفاده شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست ضمن تبیین وظایف و مسئولیت های حاکمتی سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم تقویت همکاری های فی مابین با تشکیل کارگروهای مشترک و همچنین  امضای تفاهمنامه های همکاری تاکید کرد.

علیرضا محمدی کرجی ران با بیان اینکه قانون گذار مسئولیت هایی چه در بنادر ملکی، چه خصوصی و چه  بنادر که در جغرافیای مناطق آزاد واقع شده است (غیر ملکی ) در چهارچوب وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار داده، تصریح کرد: از هرگونه برنامه های توسعه ای دریایی و بندری که قرار است در جزیره قشم صورت پذیرد استقبال خواهیم کرد.

محمدی کرجی ران خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود بین دو مجموعه و استناد به هماهنگی خوب که از گذشته تا به امروز  بوده می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری جلسات منظم دوره ای شاهد رفع موانع احتمالی و سرعت بخشیدن به روند اجرای  طرحهای دریایی، بندری و گردشکری در  جزیره قشم بود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر یک روزه خود به جزیره قشم از بنادر پل، لافت و همچنین اسکله های گردشکری قشم ازجمله گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز بازدید کرد حضور در بنادر تجاری کاوه و بهمن و نیز نشست صمیمانه با کارکنان بندر قشم از دیگر بر نامه های محمدی کرجی ران در سفر به سرزمین عجایب هفتگانه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز