خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کمبود شدید دارو و خون برای بیماران خاص کرمان

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۲۶۴

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه برای بیماران خاص انجمن با مشکل دارو مواجهیم ،گفت: در شرایط کنونی تهیه وخرید دارو و سایر لوازم درمان برای ما بسیار سخت شده است.

علی شمسی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: انجمن خیریه ثامن الحجج در استان کرمان تمامی بیماران خاص از جمله همودیالیز، پیوند کلیه با بیش از 3 هزار نفر، بیماران ام.اس بیش از هزار و 650 نفر و بیش از هزار و 200 نفر بیمار تالاسمی را تحت حمایت خود قرار داده است.

وی افزود: تاکنون هیچکدام از بیماران این انجمن به بیماری کرونا مبتلا نشدند اما متاسفانه بیشتر کارکنان تالاسمی این موسسه به کرونا مبتلا هستند. البته از بیماران مان تست گرفتیم که نتیجه آن بزودی اعلام می‌شود.

شمسی نیا با اشاره به اینکه مسئولان کشوری و استانی باید برای کمک به درمان این بیماران به یاری‌مان بشتابند،گفت: توان مالی موسسه برای رسیدگی به این عزیزان رو به پایان است. در شرایط کنونی تهیه وخرید دارو و سایر لوازم درمان برای ما بسیار سخت شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیماران کلیوی موسسه از لحاظ دارویی با کمبود مواجهند. بیماران پیوندی و تالاسمی هم  نیازمند داروهای خارجی هستند.

ضرورت ارائه تسهیلات  به بیماران از سوی  دولت

وی تصریح کرد: از مسئولان تقاضامندیم با ارائه تسهیلات به این بیماران در این شرایط سخت کرونایی کمک کنند که بتوانند در دوران کرونا امکانات دارویی شان را تاحدودی برطرف کنند.

تامین دارو از عهده بیماران خارج است

در ادامه نیز عمار دولتی مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی استان کرمان به ایلنا، گفت: همه بیماران انجمن مشکل دارو و درمان دارند. متاسفانه اهدای خون کاهش یافته و کمبود خون برای بیماران داریم. داروهای وارداتی نیز یا بسیار کم است و یا اگر باشد  هزینه آن بسیار بالا است  که تامین‌شان از عهده بیماران خارج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز