خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای:

طرح‌های اشتغال مهارت محور یکی از پروژه‌های محوری استان البرز در حوزه اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۱۸۸

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: پروژه اشتغال مهارت محور یکی از پروژه های محوری استان البرز در حوزه اشتغال است که مسیری جدید برای اشتغال کارجویان از طریق مهارت در سه حوزه استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، تقی غیاثی‌تبار در جلسه هماهنگی گزارش پیشرفت پروژه اشتغال مهارت محور که روزهای شنبه هر هفته با حضور معاونین، روسای مراکز و مسئولان کمیته های پنجگانه پروژه فوق الذکر در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رهبری استان البرز برگزار می شود، با بیان اینکه در حوزه اشتغال مشکلاتی از جمله چالش بی مهارتی، عدم نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی و فرهنگ غالب مدرک‌گرایی وجود دارد به تشریح اهداف کیفی پروژه اشتغال مهارت‌محور پرداخت و خاطرنشان‌کرد:  تقویت و توسعه اشتغال استان، نهادینه سازی فرهنگ اشتغال از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی در استان، نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی ، تقویت و توسعه کسب و کارهای نو پا در استان، رشد خودکفایی استان در تامین خدمات و محصولات مورد نیاز استان و کاهش نرخ بیکاری به ویژه برای جوانان تحصیل کرده و مهارت آموخته بخشی از اهداف این پروژه است. 

غیاثی تبار تاکید کرد: پروژه اشتغال مهارت محور در راستای تحقق توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خصوصا «علم و پژوهش»، « اقتصاد » و «استقلال و آزادی » و عملیاتی شدن شعار « نهضت مهارت افزایی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز با هدف تقویت و توسعه اشتغالزایی پایدار در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: سامانه اشتغال مهارت محور به نشانی soe.alborztvto.ir توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز مختص متقاضیان اشتغال از طریق استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور و همچنین ثبت تقاضای واحدهای صنفی/صنعتی استان برای جذب نیروی کار ماهر طراحی شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: تاکنون 171 نفر کارجو متقاضی اشتغال از طریق استخدام محور، 97نفر متقاضی استخدام از طریق خوداشتغال محور و 33 نفر از طریق کارآفرینی محور در این سامانه تقاضای خود را ثبت کرده اند. 

وی همچنین افزود: از زمان راه اندازی سامانه اشتغال مهارت محور، تعداد 80 واحد صنعتی متقاضی جذب نیروی کار ماهر در این سامانه تقاضای خود را ثبت کرده، 13واحد در حال جذب نیرو و 3 واحد هم از مسیر پروژه اشتغال مهارت محور جذب نیرو داشته اند. 

تفاهمنامه اجرای طرح ملی اشتغال مهارت محور به عنوان الگوی کشوری ۲۹ دی ۱۳۹۸ در نشست شورای مهارت البرز به امضای علی اوسط‌هاشمی رئیس‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و عزیزاله شهبازی استاندار البرز رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز