خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز مطرح کرد:

۲۰ درصد امکان افزایش بهای اجاره ملک قانونی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۱۸۷

فرماندار شیراز افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در کلان شهرهایی نظیر شیراز در قراردادهای جدید بین مالک و مستاجر، حداکثر تا ۲۰ درصد امکان افزایش بهای اجاره ملک قانونی است.

به گزارش ایلنا محمدرضا امیری در جلسه کمیته اجرایی تحقق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اجاره بهای مسکن شهرستان شیراز، گفت: اتحادیه مشاوران املاک شهرستان باید تیم‌های بازرسی تشکیل دهد تا در کنار تیم‌هایی که از طریق اتاق اصناف و سازمان صمت ایجاد و فعال می‌شوند بر چگونگی روند قیمت‌گذاری در موضوع اجاره بهای خانه، نظارت کنند.

امیری که نظارت دقیق و مداوم بر روند قیمت‌گذاری اجاره بهای خانه خصوصا در شرایط شیوع کروناویروس را یک اصل الزامی می‌داند، گفت: نباید از اقداماتی که کمیته‌های صلح و سازش در زمینه کاهش مشکلات بین مستأجران و مالکان انجام داده است، غافل شد.

فرماندار شهرستان شیراز لزوم تشکیل تیم‌های بازرسی از سوی اتحادیه‌ی مشاوران املاک در این کلانشهر را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های نطارت و بازرسی در راستای اجرایی شدن مصوبه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با موضوعات مختلف، خاطرنشان کرد: یکی از دستورالعمل‌های این ستاد، نظارت و ارزیابی مصوبات است. بنابراین در تلاش هستیم تا با ایجاد تیم‌های بازرسی و هیئت‌های سازش نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کنیم. 

به گفته فرماندار شیراز، یکی از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته تاکنون مستأجران را با چالش جدی مواجه کرده، موضوع افزایش اجاره خانه است که با گسترش شیوع ویروس کرونا، بیش از پیش خود نمایی و افراد کم درآمد را بیش از سایر آحاد جامعه با چالش مواجه کرده است.

امیری همچنین با تاکید بر اینکه حقوق مالکان نیز مورد توجه بوده و نباید خدشه‌ای به اموال این افراد وارد شود، گفت: برخی از مالکان از محل اجاره بها امرار معاش می‌کنند، لذا نباید حقوق این افراد نیز ضایع شود.

فرماندار شیراز همچنین با تاکید بر لزوم تعطیلی برخی از صنوف پرخطر در شرایط قرمز کرونایی، گفت: برخی از صنوف به صورت اجباری و برخی نیز در راستای افزایش سلامت جامعه نسبت به تعطیلی اقدام کردند و مالکان این واحدهای صنفی نیز اجاره بهای این واحدها را بخشیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز