خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبرداد:

برگزاری تجمعات و اجتماعات کماکان ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۰۱۱

استاندار کرمان بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: تجمعات و اجتماعات کماکان ممنوع است و باید با متخلفین برخورد جدی شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد فدایی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: برخی از استان‌ها از پیک شیوع بیماری عبور و آمار ابتلای آنها روند نزولی پیدا کرده است اما متاسفانه در استان کرمان هنوز در مرحله پیک هستیم و به حالت نزولی نرسیده ایم.

وی بر لزوم تشدید نظارت‌ها براجرای پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: تجمعات و اجتماعات کماکان ممنوع است و باید با متخلفین برخورد جدی شود ضمن آنکه گروه‌های نظارتی گزارش و آمار متخلفین و مدیرانی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند و نحوه برخورد با آنها را اعلام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری نیز بیان کرد: در زمان برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی باید نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای ضوابط نظارت داشته باشند، همچنین محل برگزاری کنکور نیز باید از قبل به تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی برسد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌ها ارسال خواهد شد، اظهار کرد: متولیان برگزاری عزاداری‌ها باید تضمین سلامت عزاداران بدهند تا افراد شرکت‌کننده در مراسم به کرونا مبتلا نشوند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به گشت‌های نظارتی خطاب به ادارات و دستگاه‌های متولی تاکید کرد: دستگاه‌ها نباید به بهانه نداشتن نیروی انسانی و یا منابع مالی، بحث رعایت و نظارت بر پروتکل های بهداشتی را زیر پا بگذارند.

فدایی افزود: مهمترین مشکل ما تجمعات و مراسمات است که گشت ویژه کووید ۱۹ باید تجمعات را تعطیل کنند و اگر احساس می شود تعداد این گشت ها در استان کم است، به تعداد این گشت ها اضافه کنید.

وی سیر نزولی تعداد مبتلایان و فوتی‌ها را شاخص مفید بودن نظارت‌ها دانست و بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها و روش‌هایی را دنبال کنیم که در دراز مدت بتوانیم آنها را اجرا کنیم زیرا مشخص نیست کرونا تا چه زمان در جامعه وجود داشته باشد لذا باید فرهنگ و سبک زندگی را تغییر دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز