خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد:

پتروشیمی جایی برای برگشت به عقب ندارند/ بزودی مجوز بزرگترین معدن طلای کشور از آن زنجان می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۹۸۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از خرید ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برای پتروشیمی زنجان خبر داد و تاکید کرد: پتروشیمی جایی برای برگشت به عقب ندارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری، درجمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بزرگترین معدن طلای کشور در استان زنجان ، در  مراحل صدور مجوز است، گفت: این محدوده را از ۱۰۰ هکتار به ۳۶ هکتار کاهش دادیم تا موافقت منابع طبیعی را هم اخذ کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ، اضافه کرد:  اگر این معدن طلا با رعایت مسائل زیست محیطی، شروع به‌کار کند در اشتغال استان، تاثیر زیادی ایجاد می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه ۳۶ ماده معدنی مهم و قابل استحصال در استان وجود دارد، افزود: در حوزه معدن به دنبال تکمیل زنجیره ارزش افزوده هستیم که البته در بخش فولاد، این زنجیره تکمیل شده است.

رئیس سازمان صمت استان، در ادامه به بازگشت ۲۷ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم تا چند واحد دیگر از جمله واحد ذوب و فلزات ابهر، چینی ماهنشان، مجموعه بلکا و چرم مصنوعی زنجان را هم به عرصه تولید بر‌گردانیم.

فغفوری همچنین با بیان اینکه پتروشیمی زنجان با سوء سابقه خود، باعث ایجاد نوعی بدبینی شده است، افزود: تسهیلات ارزی این واحد به میزان۳۲۰میلیون دلار، اختصاص یافته و بیش از ۱۵میلیون دلار ماشین آلات هم در  فضای بی خبری به استان آمده  است.

وی از خرید ۱۴۰ میلیون دلار تجهیزات برای پتروشیمی زنجان خبر داد و تاکید کرد: پتروشیمی جایی برای برگشت به عقب ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت که مردم تنها ۶ درصد از سهام شرکت پتروشیمی را دارند.

فغفوری، در ادامه از اخذ طرح ارزیابی زیست‌محیطی شهرک صنعتی شماره چهار خبر داد و افزود: برای فاز اول ۴۰۰ هکتار پیش‌بینی شده که تا ۷۰۰هکتار هم ظرفیت دارد و این اقدام گامی برای پیشرفت و توسعه غرب زنجان است.

وی،  با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه‌خانه زنجان به محل شهرک صنعتی شهید شهریاری، از هدر رفت پساب تصفیه‌خانه و سرریز آن به رودخانه زنجانرود، جلوگیری می‌شود، گفت:خروجی آب تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان ۴۱هزار متر مکعب در شبانه‌روز است و تا ۷۰هزار متر مکعب هم قابل افزایش است.

فغفوری، مصرف آب صنعت استان را ۶۴ میلیون متر مکعب معادل ۳درصد مصرف آب استان عنوان کرد.

به گفته وی، راشاکاسپین ‌و حجم خروجی تصفیه‌خانه این شرکت یک تصفیه‌خانه جوابگوی راشا کاسپین نیست و این شرکت مکلف شده تا دومین تصفیه‌خانه مدرن خود را برای مجموعه فعلی داشته باشد که البته ۹۸ درصد آن نیز عملیاتی شده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در پایان ، با تاکید بر اینکه به هیچ وجه چاهی برای استفاده راشاکاسپین اختصاص داده نمی‌شود، گفت: راشا باید از محل خروجی تصفیه خانه فاضلاب زنجان، به میزان ۱۲میلیون متر مکعب در سال، استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز