خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استاندار:

بهترین راهکار برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی قزوین حرکت به سمت بورس است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۹۷۳

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بهترین و عاقلانه‌ترین راهکار برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین توجه به بازار سرمایه و حرکت به سمت بورس است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در جلسه بهره گیری بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان قزوین از ابزارهای نوین تامین مالی، اظهار کرد: در این شرایط توجه به تولیدات استراتژیک کشور هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید بورس کالاهای تخصصی هم در این حوزه ورود کند.

 معاون امور اقتصادی استاندار افزود: باید در این شرایط تمام ذهن و توجه ما برای حرکت به سمت بازار سرمایه و بورس و کشف راهکارهای جدید برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی باشد.

قبادی بیان کرد: نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد بزرگ در استان داریم که باید بخشی از آنها را برای حرکت به سمت بازار سرمایه تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه به شبکه بانکی را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کمتر کنیم، گفت: بانک‌ها به دلیل موانع قانونی از شرایط مساعدی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برخوردار نیستند و آنچنانکه باید در حوزه تولید نمی‌توانند نقش آفرینی جدی باشند بنابراین باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در صورت تحقق این هدف، اولین اتفاق، تلفیق سرمایه اجتماعی با سرمایه اقتصادی است و اعتماد عمومی را به چرخه اقتصاد بر می‌گرداند.

معاون اقتصادی استاندار یادآور شد: بورس می‌تواند بین عرضه کنندگان و تولیدکنندگان ارتباط برقرار کند و برای تقویت ارتباط بین این دو صنف کمک نماید.

قبادی اضافه کرد: باید سرمایه‌های رها شده و راکد را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم تا از هجوم بی رویه نقدینگی مردم به سمت خرید سکه، ارز و ...جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بورس می‌تواند به راحتی این بازار را مدیریت کرده و سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز