خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

قزوین رتبه سوم را در خطوط شبکه روشنایی‌های کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۹۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: استان قزوین هم اکنون با داشتن ۲۲۵ کیلومتر روشنایی در سطح راه‌های ارتباطی خود، رتبه سوم را به لحاظ بهره‌مندی از طول خطوط شبکه روشنایی‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق‌لطفی اظهار کرد: هزینه احداث هر کیلومتر شبکه روشنایی در سطح جاده‎‌ها ۶ میلیارد ریال است که با توجه به اینکه روشنایی راه جزو الزامات ایمنی جاده محسوب نمی‌شود؛ اما اولویت روشنایی‌ها در راه های ارتباطی استان نقاط مه گیر و کولاک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: استان قزوین هم اکنون با داشتن ۲۲۵ کیلومتر روشنایی در سطح راه‌های ارتباطی خود، رتبه سوم را به لحاظ بهره‌مندی از طول خطوط شبکه روشنایی‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

حق لطفی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر شبکه روشنایی در آزادراه قزوین - زنجان، حوالی کهک نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دریافت وجوه عوارض هزینه شده است.

به گفته وی، بهره‌برداری از شبکه روشنایی تقاطع ضیاءآباد، از توابع شهرستان تاکستان با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و از محل عوارض نگهداری راه‌ها نیز در هفته دولت مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

این مسئول، موضوع سرقت کابل و ترانس و همچنین وقوع سوانح جاده‌ای و برخورد خودروها با تیرهای برق را یکی از معضلات خاموشی برخی نقاط جاده‌ای اعلام و تصریح کرد: با طرح مساله سرقت در کمیسیون ایمنی راه‌های استان، خوشبختانه با ورود گشت‌های انتظامی و پلیس راه به همراه گشت نیروهای راهداری از خرداد ماه سال جاری، این موضوع تا حدود زیادی ساماندهی شده تا جایی که با دستگیری تعدادی از سارقان و معرفی آنان به مراجع قضایی، تا حد قابل ملاحظه‌ایی در این رابطه موفق عمل کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری استان یادآور شد: استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز