خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان خبرداد:

دستگیری ۱۰ مال خر اموال مسروقه در قزوین/ پلمب 4 واحد صنفی متخلف در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۸۴۹

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: چهار واحد صنفی خرید و فروش اموال مسروقه در قزوین پلمب و بیش از ۱۰ نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان با اعلام این خبر گفت: سرقت یکی از انواع جرایمی است که سبب ایجاد ناامنی و مهم‌تر از آن بالا رفتن احساس ناامنی در بین شهروندان می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان افزود: تاکنون اقدامات صورت گرفته در راستای ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه با رویکرد اجرایی، عملیاتی و پیشگیرانه همراه نبوده است چون امروزه شاهد خرید و فروش اموال مسروقه از طریق فضای حقیقی و مجازی در جامعه هستیم.

فولیان بیان کرد: یکی از مشوق‌ها و انگیزه‌های سارقان، فروش سهل و آسان اموال مسروقه است و با توجه به اینکه بیشتر این اموال توسط ضایعات فروشی‌های فاقد مجوز و متخلف در سطح استان خریداری می‌شود، این طرح به ‌منظور برخورد با ضایعات فروشی‌های غیرمجاز، متخلفان و خریداران اموال مسروقه با حضور اتاق اصناف، پلیس اماکن، نیروی انتظامی در استان قزوین در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح برهم زدن بازار خرید و فروش اموال مسروقه سبب کاهش سرقت در سطح استان خواهد شد، گفت: اکنون برای ساماندهی این واحدهای ضایعاتی غیرمجاز باید اتاق اصناف و اتحادیه مرتبط دستورالعملی را تدوین نمایند تا واحدهایی که شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارند امکان اخذ مجوز برای آنها فراهم شده و تحت پوشش مراجع قانونی قرار گیرند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین معاملات خود را روزانه در دفاتر خرید و فروش ثبت و ضبط کنند و علاوه بر این ملزم باشند که دوربین مداربسته نصب کنند.

فولیان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و غیر قانونی، ضمن معرفی مالخران مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز