خبرگزاری کار ایران

استان البرز پایلوت اجرای معافیت مالیاتی موسسات خیریه در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۹۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از پایلوت قرار گرفتن البرز در اجرای مفاد جز(1) بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه در راستای معافیت مالیاتی موسسات خیریه در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین فلاح نژاد با تشریح این تبصره در قانون بودجه کشور گفت : با عنایت به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و نیز هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک مرکزی ودر اجرای اجرای جز(1) بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه؛ کلیه موسسات خیریه می بایست در هنگام پرداخت های کمک یا حمایت خود از اشخاص ، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.

وی ادامه داد : این کد شامل عدد 110 در ابتدا وسپس عدد 11 رقمی شماره ثبت موسسه خیریه و درانتها شماره موبایل رابط موسسه بدون در نظر گرفتن صفر اول است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این قانون در جهت معافیت مالیاتی موسسات خیریه خاطر نشان کرد : بر اساس مفاد جز(1) بند(ح ) تبصره 17 قانون بودجه آن بخش از هزینه‌های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

فلاح نژاد تصریح کرد : بر اساس این تبصره در قانون بودجه سال 1399 کلیه دستگاه های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد های عمومی غیر دولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی ثبت نمایند و به منظور ساماندهی وکارآمد سازی سیاست های حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه های فوق قرار می گیرد.

وی با اشاره به امکان استعلام استحقاق افراد دریافت کننده حمایت ابراز کرد : پس از ثبت اطلاعات ؛ وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق-سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهاد های حمایت کننده قرار دهد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد : از آنجایی که استان البرز پایلوت اجرای این طرح بودجه ای در کشور شده است، نهادهای مذکور در استان می‌توانند در صورت هرگونه سئوال یا مشاوره در این خصوص با اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز با شماره تلفن 32128000 داخلی 351 تماس حاصل کرده و یا از طریق ایمیل EjtemaeeAlborz@gamil.com سئوالات خود را مطرح کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز