خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

پویش ازدواج آسان در ایام شیوع کرونا راه اندازی شود/ ازدواج بدون انجام مراسم

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۷۸

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: پویش ازدواج آسان و به دور از تجملات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان در قزوین ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در بازدید از یک موسسه خیریه ازدواج آسان، اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های حمایتی و خیران علاوه بر تهیه جهیزیه، ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم حین و بعد از ازدواج به پایداری و تقویت بنیان خانواده‌ها کمک کنند.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به شرایط موجود متاثر از کرونا و برگزار نشدن مراسم عروسی و سایر اجتماعات، گفت: تشویق و ترویج ازدواج ساده، آگاهانه و پایدار از جمله اهداف و رسالت‌های خیران عرصه‌های اجتماعی است.

بیدخام با بیان اینکه برخی از آداب و رسوم غلط مانع بزرگی در مسیر ازدواج جوانان است، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تهیه جهیزیه در حد نیاز و توجه ویژه به کسب مهارت‌های زندگی از جمله وظایف تشکل‌های مردم نهاد است.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های جشن و ‌عروسی در تالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی، اظهار داشت:‌ تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و خیران در راستای عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرایی کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اعیاد پیش رو، ازدواجِ آسان و به دور از تجملات در روزهای کرونایی می‌تواند در آینده به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود و جوانان با شرایط آسانتری تشکیل خانواده دهند.

مدیرکل‌امور اجتماعی‌استانداری بیان‌کرد: می‌توان از شرایط کرونایی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان استفاده بهینه کرد تا جوانان بتوانند بدون صرف هزینه‌های کلان و مراسم پرهزینه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

بیدخام اظهار کرد: جوانان می‌توانند هزینه‌های مضاعف و تحمیلی را صرف تهیه مایحتاج اساسی زندگی خود کنند و این امر در وهله اول با حمایت خانواده‌ها و فرهنگ سازی توسط تشکل‌های مردمی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز