خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان:

دو تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۷۳

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت : در سال جاری با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال عملیات احداث دو تصفیه خانه در شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج اجرایی خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید رضا خانپور در نشست تخصصی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها  و نواحی صنعتی تابعه اظهار داشت: با توجه به بهره‌برداری رسیدن و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها احداث دو تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری بالغ بر 150 میلیارد ریال در سالجاری در دستورکار شرکت قرار دارد که در حال حاضر طراحی این دو تصفیه خانه انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار  است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 650 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی‌های زیست محیطی کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می‌شوند ، قبل از احداث تصفیه خانه ها طبق ضوابط شهرک‌های صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی برعهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می شود.

حمید رضا خانپور در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار 80 درصد و سرمایه گذاری 71 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

در این نشست تخصصی؛ حسن عباسی نژاد  مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تقدیر  و تشکر از تعامل و همکاری شرکت‌شهرک‌های صنعتی افزود: رعایت ضوابط زیست محیطی در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی مستلزم تعامل و همکاری بیشتر را می طلبد تا واحدهای تولیدی بدون هیچ دغدغه ای به تولید مشغول باشند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ملی محیط زیست در سالجاری گفت: با ایجاد این صندوق واحدهای تولیدی می‌توانند در راستای مرتفع کردن مشکلات زیست محیطی و ارتقاء پارمترهای کیفی و خرید تکنولوژی های به روز زیست محیطی از این خدمات بهره مند شود و شرکت شهرک‌های صنعتی هم جهت احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز