خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی لرستان خبر داد:

دستگیری عوامل آتش‌سوزی مراتع کوهدشت/ دشواری مهار حریق به دلیل شرایط خاص منطقه

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۶۱۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه آتش سوزی منطقه گَوَر و گاچال شهرستان کوهدشت به طور کامل مهار شد، از دستگیری عوامل این آتش‌سوزی عمدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه آتش سوزی در این منطقه تا ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه اطفاء شده بود، گفت: به گواه افراد محلی و بر اساس گزارشات واصله، جای بسی تاسف دارد که به‌طور کاملاً مشکوک و عامدانه، مجددا ساعاتی بعد در نقاط مختلفی در همان منطقه، آتش شعله‌ور می‌شود.

وی افزود: پس از تحقیقات محلی و عملیات ضربتی افرادی را که به‌صورت عمدی، دست به این کار زده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که بازجویی از آنها در حال انجام است و نتیجه آن به آگاهی عمومی خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با ابراز ناراحتی از عملکرد این افراد افزود: منطقه دارای شیب بسیار تند است و کار اطفاء چنان مشکل بود که علاوه بر نیروهای محلی مجبور شدیم پس از رایزنی‌ها با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، از بالگرد استان کرمانشاه کمک بگیریم.

نجفی با بیان اینکه حریق عمدی جنگل ۳ تا ۶ سال حبس دارد، افزود: منطقه مورد حریق دارای پوشش علفی، بوته زار و صخره‌ای است و خوشبختانه پوشش جنگلی در آن منطقه ضعیف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز